رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رکورد 20 ساله تجارت ایران و عمان شکست

خلاصه آمارها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، حجم مبادلات تجاری ایران و عمان با 53 درصد افزایش به یک میلیارد و 336 میلیون دلار رسیده که در 20 سال اخیر بی‌سابقه است.

24 فروردین 1401
کد خبر : 42134
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به رشد 53 درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۰، گفت: صادرات ایران به عمان در سال 1399 بالغ بر 436 میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته با 64 درصد افزایش به ۷۱۶ میلیون دلار رسیده است.

محسن ضرابی با اشاره به اینکه رشد مبادلات ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ یک رکورد بی‌سابقه در ۲۰ سال اخیر است، افزود:سال ۹۲ که اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان شکل گرفت صادرات به عمان ۱۴۸ میلیون دلار و کل ارزش مبادلات بین دو کشور ۲۲۱ میلیون دلار بود؛ اما در سال 1400 ارزش تجارت دوجانبه به یک میلیارد و 336 میلیون دلار ریده که 504 درصد بیش از سال 1392 است.

ضرابی در خصوص دلایل این رکوردشکنی تجارت ایران و عمان، اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، فضای حمایت از بخش خصوصی بهبود پیدا کرده و متولیان تجارت خارجی تلاش بیشتری برای حمایت از بازرگانان و حل مشکلات صادرات انجام داده‌اند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان معتقد است: در صورت ادامه همراهی‌های دولت، به‌خصوص در زمینه حذف پیمان سپاری ارزی، تک نرخی شدن ارز و جلوگیری از وضع عوارض بر روی کالاهای صادراتی و حذف ممنوعیت‌های صادراتی، ادامه روند رو به رشد در حوزه صادرات، از جمله به کشور عمان در سال جاری نیز دور از دسترس نیست و می‌توان رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

در همین رابطه