رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

شعبان فروتن مطرح کرد

ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به توسعه تجارت با عراق و سویه کمک می‌کند

رئیس اتاق ایلام معتقد است: منطقه آزاد تجاری مهران در استان ایلام، پل ارتباطی با کشورهای همسایه است و زمینه گسترش پیوندهای بازرگانی با همسایگان به‌خصوص عراق و سوریه را فراهم خواهد کرد.

18 اردیبهشت 1401
کد خبر : 42375
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران پل ارتباطی با کشورهای همسایه است، گفت: ایجاد این منطقه آزاد تجاری یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جدی مردم استان ایلام به شمار می‌رود که خوشبختانه در حال تحقق است.

شعبان فروتن در حاشیه معرفی رئیس منطقه آزاد تجاری مهران با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، افزود: استان ایلام به سبب اینکه جوار کشور عراق واقع شده دارای شرایط مطلوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه غرب کشور با همسایگان است.

وی اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مراوده خارجی، تحول اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است که اتصال ترانزیتی شهرستان مرزی مهران و گسترش پیوندهای بازرگانی با همسایگان از جمله عراق و سوریه می‌تواند فرصت جدیدی را برای غرب کشور از طریق منطقه آزاد تجاری مهران فراهم کند.

رئیس اتاق ایلام گفت: عراق مهم‌ترین شریک تجاری کشورمان است که ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران می‌تواند به‌عنوان پلی بین کشورمان با همسایگان در راستای توسعه فعالیت‌های صادراتی، اقتصادی و تجاری باشد.

فروتن با بیان اینکه نقش مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده و این استان درگیری مستقیمی در جنگ تحمیلی با دشمن داشت افزود: امروز ضرورت دارد که با نگاه فرابخشی به توسعه این استان نگریسته شود.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام سالیان متمادی است که با پدیده ریزگردها مواجه است و این موضوع تهدیدی جدی برای سلامت مردم و کسب‌وکار آنها به شمار می‌رود بنابراین انتظار این است که با برداشته شدن محدودیت‌ها در مناطق آزاد، کل مردم استان ایلام از مزیت منطقه آزاد تجاری مهران به‌عنوان مرکزی برای رونق اقتصادی و اشتغال بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق ایلام، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای کل استان از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه‌ای و اقتصادی را خواستار شد.

فروتن گفت: جلوگیری از فرار سرمایه و تقویت توانمندی‌های بومی مهران و استان ایلام، توجه و تمرکز بیشتر بر صنایع به‌ویژه تقویت صنایع صادرات گرا در منطقه آزاد و تقویت زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای بهره‌مندی بیشتر از منطقه آزاد در مهران از قبیل توسعه راه‌های ارتباطی، امکانات زیرساختی و تلاش برای راه‌اندازی فرودگاه در مهران از جمله انتظارات فعالان اقتصادی منطقه است.

وی در پایان تأکید کرد: اتاق ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه فعالیت‌های منطقه آزاد تجاری مهران شود، استقبال می‌کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه