رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

قیمت نهاده‌ها ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت تمام شده گوشت دام زنده به دلیل گران شدن قیمت نهاده‌ها از 80 هزار تومان به کیلویی ۱۰۴ هزارتومان رسیده است.

25 اردیبهشت 1401
کد خبر : 42442
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اظهارات رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده گوشت دام زنده به دلیل گران شدن قیمت نهاده‌ها از 80 هزار تومان به کیلویی ۱۰۴ هزارتومان رسیده است.

احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران درباره علت گران شدن قیمت شیرخام و اینکه قرار بود تغییر قیمتی نداشته باشد، گفت: پیشنهاد برای قیمت شیرخام سیزده هزار و پانصد تومان بود که در نهایت روی قیمت 12 هزار و 700 تومان توافق کردیم. متاسفانه ستاد تنظیم بازار کشوری این قیمت را  12 هزارتومان درب دامداری اعلام کرد و چربی و پروتئین و هزینه حمل هم به این قیمت اضافه می‌شود‌.

این فعال اقتصادی درباره افزایش قیمت نهاده‌های دام افزود: نهاده‌های دام شامل جو از 1800 به 12 هزار تومان رسید که حدود 6 برابر افزایش داشته است. ذرت 1900 تومانی به 12 هزار تومان و سویای 3هزار و 700 تومانی به 17 هزار تومان رسیده‌ است. شیرخام هم از 6400 تومان به 12 هزار تومان افزایش یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران درباره تاثیر افزایش قیمت نهاده‌های دام بر گوشت زنده خاطرنشان کرد: بر این اساس، قیمت گوشت دام زنده هم به کیلویی 104 هزارتومان رسیده است. در واقع گوشت تمام شده از 80 هزار تومان به 104 هزار تومان رسید.

احمد مقدسی تاکید کرد: اگر دولت بتواند این نهاده‌ها را با این قیمت تامین کند، قیمت‌ها ثابت می‌مانند ولی اگر نتواند طبیعتا تولیدکننده نمی‌تواند با این قیمت هم تولید کند و دوباره با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

در همین رابطه