رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب زاده در کارگاه تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی

با افزایش شفافیت، آسیب کمتری به فعالان اقتصادی وارد می‌شود

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه بخش خصوصی طرفدار شفافیت است، می‌گوید: هرچه فعالیت‌های اقتصادی شفاف‌تر و دامنه فعالیت‌های غیررسمی و غیرقانونی کوچک‌تر باشد، فعالان اقتصادی کمتر آسیب می‌بینند.

10 مرداد 1401
کد خبر : 43339
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: بخش خصوصی به دنبال فعالیت‌های شفاف اقتصادی و کار صحیح است و اتاق کرمان از هیچ فعالیت غیررسمی و غیرقانونی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

سیدمهدی طبیب زاده در کارگاه آموزشی تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، افزود: معتقدیم هر چه فعالیت‌های اقتصادی شفاف‌تر باشند، پایه‌های جدید مالیاتی افزایش می‌یابد و آسیب کمتری به فعالان اقتصادی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین ساختارها در اتاق کرمان پرداختن به مسائل مالیاتی توسط نایب‌رئیس اتاق است زیرا معتقدیم رفع مسائل مالیاتی در کنار مسائل بیمه‌ای و بانکی می‌تواند به بهبود فضای کسب‌وکار کمک کند.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه ناعادلانه بودن اخذ مالیات فعالان اقتصادی را ناراحت می‌کند، خطاب به مسئولان گفت: ما را همراه خود بدانید تا بتوان بهتر و سریع‌تر برای بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال اقداماتی را انجام داد.

در ادامه این کارگاه آموزشی رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن ارائه مباحث آموزشی بیان کرد: تأثیر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بر روی کسب‌وکارهاست و فضای کسب‌وکار کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمد برزگری افزود: اگر اجرای این قانون به سمت فرآیندهای سیستمی حرکت کند، خروجی آن مبارزه با قاچاق، کاهش دعواهای بین اشخاص، حل برخی مسائل مالیاتی و مشکلات برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی با قدردانی بابت فراهم کردن زمینه برگزاری این کارگاه آموزشی و پیگیری برای حل مسائل فعالان اقتصادی، اظهار کرد: جنس این قانون با سایر قوانین متفاوت است و باید قبل از اجرا به‌خوبی تبیین و مطرح شود.

برزگری، هوشمندسازی نظام مالیاتی را منوط به داشتن نگاه بلندمدت و انجام فرآیندهای لازم در این زمینه دانست. گفتنی است در این کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تبیین شد.

موضوعات :
در همین رابطه