رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

فرایند مزایده خودروهای رسوبی وارداتی از هفتم مهر آغاز می‌شود

از میان بیش از 2 هزار و 249 خودروی وارداتی که سال‌هاست بلاتکلیف در انبارهای گمرک در شهرهای مختلف مانده‌اند، قرار است از هفتم مهر یک هزار و 62 خودرو به مزایده گذاشته شوند.

06 مهر 1401
کد خبر : 43950
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مزایده خودروهای رسوبی وارداتی از هفتم مهر آغاز می‌شود. قرار است از 2 هزار و 249 خودروی وارداتی که سال‌هاست در انبارهای گمرک باقی مانده، یک هزار و 62 خودرو به مزایده گذاشته شوند.

این خودروها موسوم به پرونده "ثبت سفارش" هستند و آنطور که سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده "هنوز در این راستا اعلام برائتی صورت نگرفته است و این مزایده صرفا با هدف جلوگیری از تخریب خودروها برگزار می‌شود. منابع حاصل از فروش آن‌ها نیز به خزانه دولت می رود و اگر اعلام برائت صورت گرفت، به مالکان خودروها بازگردانده می‌شود".

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درنظر دارد خودروهای تحت اختیار خود را با بهره گیری از سامانه مزایده الکترونیک دولت به صورت اینترنتی بفروشد؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸ صبح هفتم مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۱۲ مهرماه) برای دریافت اطلاعات فهرست خودروها و شرایط و همچنین رؤیت خودروهای مطرح در مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک مراجعه کنند.

شرکت کنندگان در مزایده باید برای ثبت نام و دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن) به دفاتر ثبت اسنادرسمی در سراسر کشور مراجعه کنند.

بـرگزاری مزایـده فقط از طریق سامانه مـزایده الکترونیک دولت به آدرس فوق بوده و ارائـه پیشنـهاد قیمت نـیز از ایـن طـریق انـجام می شود؛ بنابراین کلیه شرکت‌کنندگان در مزایده می‌توانند از تاریخ اعلام شده به وبگاه مزایده الکترونیک مراجعه و با استفاده از امضای الکترونیک، نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام کنند.

البته ثبت پشنهاد قیمت در سامانه مذکور حداکثر تا ساعت ۲۴ روزسه شنبه ۱۲ مهرماه امکان پذیر است.

داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است.

بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ الی ۱۴ امکانپذیر خواهد بود.

پیشنهادهای ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک رأس ساعت ۱۲ روز شنبه (۱۶ مهرماه) در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می شود.

شرکت کنندگان توجه داشته باشند که در مزایده در صورت ثبت پیشنهاد و درخواست انصراف، می‌توانند گزینه انصراف در سیستم را تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۱۳ مهرماه) انتخاب و ثبت کنند.

در همین رابطه