رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی‌اکبر عبدالملکی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

محدودیت‌های اینترنت، صنعت گردشگری را زمین‌گیر کرده است

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران می‌گوید، صنعت گردشگری ایران بعد از بلای پاندمی کرونا، در حال جان گرفتن بود که با فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت دوباره زمین خورد.

03 آبان 1401
کد خبر : 44275
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با اشاره به تداوم فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت گفت: صنعت گردشگری صنعتی فراگیر و میان بخشی است و ازآنجاکه به شدت به تبلیغات و معرفی جاذبه‌های مختلف توریستی، صنایع دستی و ... وابسته است در جریان محدودیت‌های اینترنت، آسیب زیادی متحمل شده است.

علی‌اکبر عبدالملکی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» ادامه داد: به هرحال بخش بزرگی از تعاملات فعالان حوزه گردشگری و صنایع مرتبط با آن از جمله تبلیغات، هنر، ورزش و ... در دو پلتفرم واتساپ و به ویژه اینستاگرام در جریان بود. فعالان این حوزه بعد از فیلترینگ تلگرام به این دو اپلیکیشن رجوع کرده بودند و در این سال‌ها خودشان را با این شرایط وفق داده بودند. اما متأسفانه باز هم با اعمال محدودیت‌های جدید کسب‌وکار آن‌ها با تهدید جدی مواجه شده است.

او افزود: به عنوان مثال برای صدور بلیت هواپیما و یا ارسال مدارک، محدودیت‌های اینترنت و کاهش سرعت ما را با مشکل مواجه کرده است. به علاوه ما با ایرلاین‌های خارجی در ارتباطیم و برای گرفتن یک بلیت از سایت‌های خارجی باید از فیلترشکن استفاده کنیم که به همین دلیل آن سایت خارجی ما را به عنوان هکر شناسایی می‌کند و دسترسی ما را قطع می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به برخی راه‌حل‌های ارائه‌شده از سوی مسئولین بیان کرد: می‌گویند پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی را جایگزین انواع خارجی آن کنید. اما سؤال این است که وقتی مردم آن‌طور که باید به این پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی اعتماد ندارند ما چگونه می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. به علاوه مگر این پلتفرم‌ها داخلی اساساً ظرفیت استفاده تعداد زیاد از کاربران را دارد؟!

او تأکید کرد: نکته دیگر اینکه ارتباط امری دو سویه است و ما نمی‌توانیم دور خودمان دیوار بکشیم. وقتی کاربران خارجی امکان استفاده از پلتفرم‌های داخلی ما را ندارند و یا اصلاً اعتمادی به استفاده از آن‌ها ندارند چطور می‌خواهیم با توریست‌های دیگر کشورها در ارتباط باشیم.

عبدالملکی با بیان آنکه مسئولین باید پیش از اینکه صنعت گردشگری بیش از این آسیب ببیند تصمیمی بگیرند، گفت: آیا با ادامه این وضع صنعت گردشگری می‌تواند رشدی داشته باشد؟ این صنعت بعد از بلای کرونا، تازه در حال برخاستن و جان گرفتن بود که حالا با بلای قطعی اینترنت و مشکلات داخلی مواجه شده است.

در همین رابطه