رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد

لایحه بودجه 1402 پیش از برنامه هفتم توسعه بررسی می‌شود

پیش از این اعلام شده بود که لایحه بودجه 1402 قرار است بعد از برنامه هفتم در مجلس بررسی شود؛ اما حالا سخنگوی هیات رئیسه از تغییر این تصمیم خبر داده است.

13 آذر 1401
کد خبر : 44836
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از بررسی لایحه بودجه 1402 پیش از برنامه هفتم توسعه خبر داد. او در توضیح بخشی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس و دولت در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آنچه که رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نشست مشترک امروز مجلس و دولت بیان کرد، برنامه هفتم توسعه که محصول مشترک این دولت و مجلس خواهد بود بلافاصله پس از ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، تدوین و به مجلس ارائه می‌شود.

پیش از این حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان اینکه طبق توافق سران قوا، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به بعد از تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه موکول شد، گفته بود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که امسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به صورت چند دوازدهم تصویب شده و بررسی لایحه بودجه در مجلس به بهار سال آینده موکول شود.

این موضوعی بود که با ایجاد نااطمینانی بیشتر در محیط کسب‌وکار به نگرانی‌های فعالان اقتصادی دامن زده بود. به علاوه برخی از جمله حمیدرضا فولادگر رئیس شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار اتاق ایران نیز از تعجیل در تدوین برنامه هفتم ابراز نگرانی کرده و در جلسه اخیر این شورا گفت: توصیه ما به رئیس و نمایندگان مجلس این است که با تمدید برنامه هفتم هم لایحه بودجه را به صورت چنددوازدهم تصویب نکنند و هم فرصت کافی برای تدوین اصولی برنامه هفتم به دولت بدهند.

دولت طبق قانون باید تا 15 آذرماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند. به گفته میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دولت در حال تکمیل لایحه بودجه است و بنابراین اگر بنا باشد ابتدا لایحه بودجه به مجلس ارائه شود باید مجوز لازم برای تمدید برنامه نیز از مجلس اخذ شود.

در همین رابطه