رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام عنوان کرد

ضرورت شتاب‌بخشی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان ایلام

12 استاندار ادوار گذشته ایلام در نشستی دوروزه راه‌های توسعه وضعیت اقتصادی منطقه را بررسی کردند.

14 آبان 1395
کد خبر : 5098
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

12 استاندار ادوار گذشته ایلام در نشستی دوروزه راه‌های توسعه وضعیت اقتصادی منطقه را بررسی کردند و رئیس اتاق ایلام نیز در این نشست بر شتاب بخشی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای این استان تأکید کرد.  

شعبان فروتن رییس اتاق ایلام در نشست استانداران ادوار گذشته استان ایلام گفت: ایلام برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه نیازمند تکمیل طرح‌های زیرساختی  به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

فروتن ادامه داد: ایلام به سبب شرایط منطقه‌ای که ناشی از روابط روزافزون تجاری و اقتصادی با عراق و همچنین تردد زوار به عتبات عالیات بوده دارای جایگاه منحصربه‌فردی است که باید تقویت زیرساخت‌های این منطقه در اولویت کاری برنامه ریزان قرار گیرد.

وی حضور میلیونی زوار ایرانی برای سفر به عتبات عالیات در جریان اربعین حسینی از مرز مهران استان ایلام را ناشی از اهمیت این منطقه دانست و گفت: ضرورت دارد که برای سهولت در تردد زوار عتبات عالیات اعتبارهای بیشتری برای توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه راه‌های ارتباطی اختصاص یابد.

رئیس اتاق ایلام به صادرات سالیانه حدود یک و نیم میلیارد دلار کالای غیرنفتی از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق اشاره کرد و افزود: در صورت تکمیل زیرساخت‌ها، صادرات کالا از این مرز در افق 1404 به چهار میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت.

فروتن تأکید کرد: برنامه اصلی ما این است که استان ایلام به کریدور اصلی شرق و غرب آسیا تبدیل شود به نحویکه پل ارتباطی تجارت بین آسیا و اروپا باشد.

وی بر ضرورت تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران اشاره و  اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران نقش حیاتی دارد و  می‌تواند مرز را به نقطه‌ای مطلوب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود.

فروتن گفت: تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری با توجه به اینکه مرز مهران امن‌ترین مرز بوده و بهترین شرایط در غرب کشور را برای توسعه روابط با عراق را دارد ضروری بوده و تلاش شده که این مطالبه جدی مردم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس اتاق ایلام افزود: اتاق ایلام تمام تلاش خود را بکار گرفته تا در کنار دستگاه‌های اجرایی پیگیر واقعی مطالبات فعالان بخش اقتصادی باشد تا شاهد شکوفایی و رونق فضای کسب‌وکار استان باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه