رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سرمایه‌گذاران ترک در اتاق کرمان اعلام کردند

آمادگی شرکت ترکیه‌ای برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ ERIH ترکیه اعلام کرد: می‌توانیم این سرمایه‌گذاری را به‌صورت مشترک داشته باشیم و علاوه بر انرژی‌های تجدید پذیر در زمینه نیروگاه‌های گازی نیز کار کنیم.

24 آبان 1395
کد خبر : 5354
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ ERIH ترکیه در جمع اعضای کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری درزمینه انرژی‌های تجدید پذیر استان، برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در کرمان اعلام آمادگی کرد.

آکین گاندوز، با اشاره به اینکه این جلسه جذابیت سرمایه‌گذاری در ایران را نشان می‌دهد، گفت: گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر ایران، بعد از ترکیه دومین هدف و مقصد ماست. وی ادامه داد: می‌توانیم این سرمایه‌گذاری را به‌صورت مشترک داشته باشیم و علاوه بر انرژی‌های تجدید پذیر در زمینه نیروگاه‌های گازی نیز کار کنیم.

گاندوز، خاطرنشان کرد: پس از گرفتن مجوزهای دولتی لازم در استان برای احداث نیروگاه که قطعاً این کارگروه در این زمینه به ما کمک خواهد کرد، کار سخت انتقال سرمایه مطرح می‌شود که این شرایط کم‌کم در حال بهبود است. وی افزود: در ابتدا احداث سه نیروگاه 10 مگاواتی را در ایران آغاز خواهیم کرد که دو مورد از این نیروگاه‌ها در استان کرمان است.

در ادامه این نشست، نماینده مشاور شرکت ERIH در ایران بیان کرد: این شرکت در سال 1992 میلادی تأسیس‌شده، در زمینه انرژی الکتریکی کار می‌کند و قصد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر ایران را دارد. آرمان امینی خاطرنشان کرد: تاکنون توسط این شرکت، 22 مگاوات انرژی خورشیدی و 18 مگاوات نیروگاه بادی در ترکیه نصب‌شده و یا در حال بهره‌برداری است و همچنین در حوزه نیروگاه‌های رایج گازی در اروپا به‌ویژه در کشورهای ایتالیا و فرانسه با شرکای خود سرمایه‌گذاری کرده است. وی تصریح کرد: این شرکت بر اساس نرم‌افزارهای بین‌المللی، مطالعات لازم و بازدیدهایی انجام داده که پس‌ازآن، بخش‌های جنوبی ایران را برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی مناسب و استان‌های فارس و کرمان را برای آغاز کار انتخاب کرده‌اند.

امینی افزود: این شرکت در حال حاضر در حال انتخاب نقاط موردنظر و ارزیابی آن در گروه کارشناسی خود هستند که پس از نهایی کردن آن، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه استان کرمان 300 روز آفتابی در سال دارد، گفت: برای استفاده و استقبال از سرمایه‌گذاران، تعامل خوبی بین بخش‌خصوصی و دولتی به‌منظور توسعه استان وجود دارد. حمید شهسواری افزود: تاکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف برای ورود به بحث انرژی‌های تجدید پذیر کرمان اعلام آمادگی کردند که امیدواریم با گسترش سرمایه‌گذاری در این بخش، شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.

وی ادامه داد: این کارگروه با برگزاری چندین نشست، نقاط پیشنهادی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان را مشخص کرده تا امور سرمایه‌گذاران در این زمینه تسهیل شود و هر چه سریع‌تر ورود سرمایه آن‌ها را در استان شاهد باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه