رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران و سازمان ملی بهره‌وری تأکید شد

برای تحقق رشد 30 درصدی بهره‌وری از محل آموزش، همکاری شود

در نشست مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران و سازمان ملی بهره‌وری با اشاره به تحقق 30 درصد از رشد بهره‌وری از محل آموزش گسترش همکاری‌های دو طرف در زمینه آموزش تأکید شد.

29 آذر 1401
کد خبر : 55023
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق و سازمان ملی بهره‌وری با هدف بسط تعاملات مشترک با حضور محسن عامری، رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران، حصاری، معاون سامان‌دهی شبکه، عین‌العلی، مدیر حوزه جوایز و حسینی، مدیر حوزه ترویج فرهنگ‌سازی سازمان بهره‌وری برگزار شد.

در این نشست با تأکید بر اینکه سازمان ملی بهره‌وری ایران با استفاده از توان تخصصی نهادهای دیگر از جمله اتاق ایران، وظیفه ارتقاء بهره‌وری در کشور را بر عهده دارد تأکید شد: بدون توجه به بهره‌وری، به‌خصوص در زمینه توسعه SMEs و بخش کشاورزی اقتصاد کشور توسعه پیدا نخواهد کرد. با بهبود بهره‌وری قطعاً تاب‌آوری اقتصادی نیز بهبود خواهد یافت. در این راستا آمادگی مرکز آب و کشاورزی و کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران جهت انجام همکاری‌های مشترک با APO اعلام شد.

نکته دیگر مطرح شده در این جلسه این بود که رشد بهره‌وری در کشور در سال 1400 معادل 2.9 درصد بوده که بسیار پایین‌تر از میزان مورد انتظار است.

در سخنان حاضرین در جلسه مطرح شد که بر اساس گزارش APO، حدود 30  درصد از رشد بهره‌وری از محل آموزش است. بر این اساس می‌توان دامنه فعالیت‌های سازمان ملی بهره‌وری ایران در زمینه آموزش را در سطح کشور با همکاری اتاق ایران (به عنوان حلقه واسط) گسترش داد.

در این جلسه با توجه به اعتباردهی جوایز حوزه بهره‌وری از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران این پیشنهاد مطرح شد که جایزه‌ای توسط اتاق با محوریت بهبود کسب‌وکار تعریف و با حمایت سازمان ملی بهره‌وری ایران، اعتبار سنجی شود. همچنین پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه‌ای تا پیش از پایان سال با هدف گسترش تعاملات میان دو سازمان مطرح شد.

نمایندگان سازمان ملی بهره‌وری با توجه به اینکه برای نخستین بار 340 شرکت دولتی توسط این سازمان اعتبارسنجی شدند اعلام آمادگی کردند برای رتبه‌بندی شرکت‌های عضو اتاق ایران، می‌توانند این تجربه را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و در این راستا سازمان ملی بهره‌وری آماده اعزام تیم تخصصی اعتبار سنجی به اتاق ایران است.

بر اساس رایزنی‌های انجام شده در این نشست امکان مشارکت فعالان بخش خصوصی در برنامه‌های حضوری و مجازی APO فراهم شد. به علاوه عضویت نمایندگان اتاق در سامانه شبکه ملی بهره‌وری ایران (شبا) و استفاده از مطالب علمی پژوهشی منتشر شده توسط APO ممکن شد.

همچنین امکان مشارکت اعضاء صاحب صلاحیت اتاق در برنامه جایزه ملی APO فراهم شد. این جایزه با هدف شناسایی اشخاصی که اقدام چشمگیری در زمینه ارتقای بهره‌وری در سطوح ملی و منطقه‌ای داشته‌اند، طراحی شده است و هر پنج سال یک‌بار برای تقدیر از فعالان حرکت‌های بهره‌وری در منطقه آسیا-اقیانوسیه یا کشورهای عضو APO برگزار می‌شود.

مشارکت کمیسیون‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط بخش خصوصی در برنامه Productivity Talk (جلسات تعاملی و زنده اینترنتی APO، با استفاده از خدمات متخصصان و اساتید بین‌المللی در حوزه‌های مختلف بهره‌وری) از دیگر توافقات میان دو سازمان بود.

با مذاکرات انجام شده امکان همکاری مشترک جهت فعال‌سازی پروژه CB(Certificate on Body) - اعتبار بخشی به مشاوران مدیریت به صورت بین‌المللی فراهم‌شده و سازمان ملی بهره‌وری ایران برای ارائه آموزش‌های تخصصی به نمایندگان اتاق آمادگی خود را اعلام کرد.

همچنین ارائه محتوا توسط اتاق ایران در نشریات ماهانه بهره‌وری و مشارکت اعضاء علاقه‌مند اتاق در برنامه تور بهره‌وری این سازمان از دیگر نکات مورد توافق دو طرف بود.

به علاوه این پیشنهاد مطرح شد که با انجام تعاملات سازنده میان اتاق ایران و سازمان ملی بهره‌وری، حمایت‌های معنوی از سوی این سازمان در مورد برنامه‌های آینده جشنواره ملی بهره‌وری انجام شود. این جشنواره از سال 88 تا کنون به صورت سالانه توسط اتاق ایران برگزار شده و منتخبین بر اساس اندازه‌گیری شاخص‌های بهره‌وری 3000 شرکت در هر بار، انتخاب می‌شوند.

در این نشست تأکید شد که مرکز آموزشی اتاق ایران می‌تواند موضوعات آموزشی بهره‌وری را به عنوان یک سرفصل ثابت آموزشی تعریف و در دستور کار قرار دهد و آموزش‌های مرتبط با بهره‌وری به صورت تخصصی و موضوعی به انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی اتاق ایران ارائه شود.

در همین رابطه