رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

آخرین وضعیت فروش ربع سکه در بورس کالا

در سومین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه در بورس کالا، یک هزار و ۸۱۲ قطعه ربع سکه تا قیمت ۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد.

09 بهمن 1401
کد خبر : 55444
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه از سه‌شنبه ۴ بهمن به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران با هدف بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیرواقعی آغاز شده و در این مدت بالغ بر 23 هزارو 967 قطعه با قیمت‌های متفاوت فروخته شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود در اولین روز تعداد 4 هزار و767 قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، در روز دوم ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و در سومین روز نیز یک هزار و ۸۱۲ قطعه ربع سکه تا قیمت ۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد.

عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

طبق اعلام بانک مرکزی 9 درصد مالیات ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی ربع سکه در خزانه بانک رفاه، محاسبه شده و مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات ارزش افزوده از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه