رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

شعبان فروتن رئیس اتاق ایلام در دیدار با مدیرکل گمرک ایلام

حمایت از توسعه صادرات، در اولویت قرار بگیرد

فعالان اقتصادی ایلام در دیدار با مدیر کل گمرک استان ایلام به بیان مشکلات موجود در مرز مهران پرداختند.

05 بهمن 1395
کد خبر : 6558
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جمعی از تجار فعال در مرز مهران و رئیس اتاق ایلام با مدیر کل گمرک استان ایلام دیدار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این دیدار گفت: حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی به بازارهای کشورهای همسایه، باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

شعبان فروتن بیان کرد: رسیدگی به مشکلات حوزه تجارت باید آنی باشد چراکه چرخه‌های اقتصادی درگرو تولید و صادرات بوده و اگر ما می‌خواهیم در زمینه اقتصاد به شکوفایی برسیم  باید به این دو مقوله نگاه خاصی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه مشکلات در مرز بین‌المللی مهران در دو بخش داخلی و خارجی است، افزود: مشکلات حوزه داخلی شامل عدم مدیریت واحد در مرز، کوچک بودن محوطه تخلیه و بارگیری، محدودیت درب ورود و خروج برای صادرات کالا، بالا بودن عوارض برای صادرات کالا و عدم استقرار امکانات رفاهی در مرز است.

رئیس اتاق ایلام به مشکلات حوزه خارجی در مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: بالا رفتن تعرفه گمرکی، تداوم نداشتن ملاقات‌های مرزی از جانب عراقی‌ها و عدم اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی مرز از جمله مشکلات حوزه خارجی در مرز بین‌المللی مهران است.

فروتن بر ضرورت رفع مشکلات تجار و بازرگانان تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود که مشکلات هر چه زودتر رفع شوند و وضعیت صادرات به حالت عادی برگردد.

فرزاد فیض‌الهی عضو هیات نمایندگان اتاق ایلام نیز در این نشست گفت: مشکلاتی که در حوزه داخلی مرز مهران است باید هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌های اجرای مرتفع شود.

فیض‌الهی بیان کرد: درسالی که به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، می‌طلبد که به حوزه اقتصاد به‌ویژه تجارت و بازرگانی با نگاه خاصی نگریسته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه آن‌طور که باید باوجود پیگیری‌های فراوان به حوزه تجارت و رفع مشکلات آن توجه نمی‌شود.

مدیرکل گمرکات ایلام نیز در این نشست قول مساعد داد که مشکلات حوزه داخلی از طریق دستگاه‌های اجرایی هرچه زودتر رفع شود.

محسن مصطفایی گفت: تعرفه گمرکی در روزهای گذشته از طریق مقامات عراقی افزایش‌یافته و این عامل باعث بروز مشکلاتی برای تجار عراقی شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما مباحثی را با طرف عراقی در خصوص کاهش تعرفه گمرکی مطرح کرده‌ایم که قرار است آخرین وضعیت در خصوص این تعرفه بررسی و به ما اطلاع‌رسانی شود.

موضوعات :
در همین رابطه