رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

براساس رتبه‌بندی جهانی اس‌اند‌پی گلوبال

هند تا سال ۲۰۳۰ سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود

شرکت اس‌اند‌پی گلوبال در گزارش جدید خود اعلام کرد، هند حداقل تا ۳ سال آینده جایگاه سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان را برای خود حفظ خواهد کرد و همین سرعت‌بالا این کشور را تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد.

15 آذر 1402
کد خبر : 68590
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شرکت اس‌اند‌پی گلوبال، S&P، انتظار دارد رشد اقتصادی هند که در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، در سال مالی جاری ۶٫۴ درصد و تا سال مالی ۲۰۲۷ تا ۷ درصد افزایش پیدا کند. در مقابل، انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین تا سال ۲۰۲۶ از ۵٫۴ درصد در سال جاری به ۴٫۶ درصد کاهش یابد.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که تولید ناخالص داخلی هند  در ۳ ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۴ (سال مالی در هند از ماه آوریل آغاز شده و ماه مارس سال بعد پایان می‌یابد) بیش‌ازحد انتظار ۷٫۶ درصدی رشد داشته است و این موضوع باعث شد چندین کارگزاری برآورد کل سال خود را افزایش دهند.

بااین‌حال، S&P که پیش‌بینی خود را حتی قبل از انتشار آخرین داده‌ها افزایش داده بود، اعلام کرد: رشد هند به انتقال موفقیت‌آمیز آن از اقتصاد خدمات محور به اقتصاد تولید محور بستگی دارد. S&P در گزارش «چشم‌انداز اعتبار جهانی ۲۰۲۴» که روز ۴ دسامبر منتشر شده است گفت آزمون مهم هند این است که آیا قادر خواهد بود به قطب تولید جهانی بعدی تبدیل شود یا خیر.

درحالی‌که دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی تولید داخلی را از طریق کارزار «تولید در هند» و مشوق‌های مرتبط با تولید به سمت رشد هدایت می‌کند، سهم تولید از تولید ناخالص داخلی همچنان در حدود ۱۸ درصد باقی‌مانده است. در مقابل، خدمات بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می‌دهند.

S&P اعلام کرد:  ایجاد یک چارچوب لجستیک قوی برای تبدیل‌شدن به قطب تولیدی امری بسیار کلیدی است و هند همچنین باید به افزایش مهارت کارگران خود ادامه دهد و مشارکت زنان را در نیروی کار افزایش دهد تا «سود جمعیتی» یا بهره‌وری اقتصادی خود را محقق سازد. هند یکی از جوان‌ترین جمعیت شاغل در جهان را دارد و نزدیک به ۵۳ درصد از شهروندان آن زیر ۳۰ سال سن دارند.

موضوعات :
در همین رابطه