روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

برای یک دوره 15 ساله

هند با 4 کشور اروپایی، قرارداد تجارت آزاد ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کرد

هند در قراردادی ۱۰۰ میلیارد دلاری با چهار کشور از اروپا که طی ۱۵ سال ۱۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری و یک میلیارد شغل برای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به همراه خواهد داشت، وعده لغو تقریباً تمامی تعرفه‌های تجاری را داد.

21 اسفند 1402
کد خبر : 69358
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

توافق تجاری با کشورهای اتحادیه تجارت آزاد اروپا، که از اعضای اتحادیه اروپا نیستند، پیش از انتخابات عمومی هند که قرار است در چند ماه آینده برگزار شود و ممکن است نارندرا مودی، نخست‌وزیر را برای سومین دوره متوالی در مقام خود ابقا کند، امضا شد.

دولت هند طی چند سال گذشته مجموعه‌ای از توافقنامه‌های تجاری بزرگ را نهایی کرده است و قراردادی هم با انگلیس در دست اقدام دارد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در اظهاراتی که در توییتر سابق به اشتراک گذاشته‌شده است، گفت که این‌یک چرخش و نقطه عطف جدید در روابط دوجانبه بین هند و کشورهای انجمن تجارت آزاد اروپایی یعنی سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن‌اشتاین است.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت، گفت که هند انتظار دارد این توافقنامه تجارت آزاد صادرات کلیدی در حوزه خدمات فناوری اطلاعات، خدمات تجاری و خدمات صوتی و تصویری را بهبود بخشد.

براساس بیانیه دولت هند، این توافقنامه همچنین شامل مفادی برای به رسمیت شناختن متقابل در خدمات حرفه‌ای مانند پرستاری، حسابداران رسمی و معماری است.

موضوعات :
در همین رابطه