رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند

بر اساس مصوبه هیات دولت از ۱۵ خرداد ماه، ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

12 خرداد 1403
کد خبر : 70043
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر نیرو اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت از ۱۵ خرداد ماه ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود و از این طریق مدیریت مصرف برق صورت می‌گیرد.

علی اکبر، محرابیان، وزیر نیرو گفت: در زمستان سال گذشته و در دو ماهه ابتدای سال جاری، میزان مصرف برق صنایع بزرگ کشور ۱۵ درصد رشد یافت. این صنایع با استفاده از ظرفیت برق بدون اعمال هیچ‌گونه محدودیتی تولیدات خود را افزایش دادند و خود را برای شرایط پیش رو آماده کردند.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو در این زمینه ساعت کار ادارات است که بر اساس مصوبه هیات دولت از ۱۵ خرداد ماه ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود و از این طریق مدیریت مصرف صورت می‌گیرد، البته در کنار آن باید در مصارف سرمایشی نیز ملاحظات صورت گیرد و دمای محیط روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم کنند.

وزیر نیرو به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف در بخش خانگی نیز اشاره و اظهار کرد: طی دو سال گذشته، سابقه پرداخت پاداش صرفه‌جویی را داشتیم که با استفاده از این ظرفیت مردم همکاری بسیاری خوبی داشتند به طوری که سال گذشته بیش از ۴۰ درصد مشترکان خانگی با استفاده ظرفیت پاداش صرفه جویی، مصارف خود را کاهش دادند.

در همین رابطه