ایام سوگواری اباعبدالله الحسین را تسليت مي‌گوييم

رادیو مجازی اتاق ایران - 18 تیرماه 1403

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

احتمال توافق آتش بس در غزه و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، کاهش قیمت نفت را پس از 4 هفته به همراه داشت.

18 تیر 1403
کد خبر : 70336
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بهای معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

مذاکرات بر سر طرح آتش بس آمریکا، با هدف پایان دادن به جنگ ۹ ماهه در غزه و با میانجیگری قطر و مصر، در حال انجام است و اگر این مذاکرات، برآیندی داشته باشد، از بخشی از فشار صعودی بر قیمت نفت خواهد کاست.

در این بین، بنادر کورپوس کریستی، هیوستون، گالوستون، فری پورت و تگزاس سیتی روز یکشنبه بسته شدند تا برای توفان استوایی بریل آماده شوند. بسته شدن بنادر می تواند صادرات نفت خام و گاز طبیعی مایع (ال ان جی)، ارسال نفت به پالایشگاهها و تحویل سوخت موتوری از این تاسیسات را به طور موقت متوقف کند.

تحلیلگران موسسه مالی ING به سرپرستی وارن پترسون در یادداشتی نوشتند: در حالی که ورود توفان، بخشی از تولید نفت و گاز فراساحلی را در معرض خطر قرار می‌دهد، نگرانی درباره زمان رسیدن توفان، تاثیری است که می تواند بر زیرساخت پالایشی داشته باشد. هرگونه اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های تگزاس، احتمالا از قیمت محصولات پالایشی پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز در روز جمعه نشان داد تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته، تغییری نداشت و در ۴۷۹ حلقه ایستاد که پایینترین میزان از دسامبر سال ۲۰۲۱ است.

در همین رابطه