رادیو مجازی اتاق ایران - 2 مرداد 1403

جزییات برگزاری 7 نمایشگاه بزرگ فرانسه

هفت نمایشگاه بزرگ در حوزه‌های اپتیک و عینک، ساختمان، مواد غذایی،گردشگری، بسته‌بندی، کارت و پرداخت دیجیتال و کامپوزیت از اواخر شهریور تا اواسط اسفند در پاریس برگزار خواهند شد.

03 مرداد 1403
کد خبر : 70400
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هفت نمایشگاه بزرگ فرانسه در حوزه‌های اپتیک و عینک، ساختمان، مواد غذایی، گردشگری، بسته‌بندی، کارت و پرداخت دیجیتال و کامپوزیت از اواخر شهریور تا اوایل آبان برگزار خواهند شد. جزییات مربوط به هر یک از این نمایشگاه‌ها در ادامه آمده است:

نمایشگاه بین‌المللی اپتیک و عینک پاریس (SIMO): این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه صنعت اپتیک در اروپا است که امسال از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور الی ۲ مهر ۱۴۰۳ در پاریس برگزار می‌شود. در طول چهار روز برپایی این نمایشگاه قرار است بیش از ۹۰۰ شرکت از ۴۲ کشور محصولات متنوع خود را در قالب بیش از هزار و 500 برند در فضایی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع ارائه کنند.

نمایشگاه بین‌المللی ساختمان پاریس (Batimat): یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه ساختمان در اروپا که امسال از تاریخ ۳۰ سپتامبر الی ۳ اکتبر ۲۰۲۴ برابر با ۹ الی ۱۲ مهر ۱۴۰۳ به مدت چهار روز در مساحتی بیش از ۴۴ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی فرانسه: SIAL از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه مواد غذایی در اروپا که قرار است از تاریخ ۱۹ الی ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ ) 28 مهر الی ۲ آبان ۱۴۰۳ (در پاریس برگزار شود. امسال همچنین مقارن با شصتمین سالگرد راه‌اندازی این نمایشگاه است و قرار است ۷ هزار و ۵۰۰ شرکت از ۱۳۰ کشور مختلف جهان طی ۵ روز فعالیت در آن حضور یابند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پاریس: (IFTM - Top Resa) این نمایشگاه نیز یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه گردشگری در اروپا است که امسال از تاریخ ۱۷ لغایت ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ الی ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ به مدت ۳ روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس برگزار می‌شود. این نمایشگاه از مهم‌ترین نمایشگاه‌های B2B این حوزه است و امسال قرار است بیش از 9 هزار برند و30 هزار متخصص بخش‌های مختلف حوزه گردشگری در آن شرکت کنند.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت بسته‌بندی پاریس (ALL4PACK EMBALLAGE PARIS): هدف از برگزاری این نمایشگاه، توجه بیش‌ازپیش به نوآوری در حوزه صنعت بسته‌بندی است. فعالان حوزه بسته‌بندی، چاپ، فرآیند و لجستیک می‌توانند از 04 الی 07 نوامبر 2024 (برابر 14 الی 17 آبان 1403) از این نمایشگاه که در پاریس برگزار خواهد شد، بازدید کنند.

در این نمایشگاه که فضایی هم برای استارتاپ‌ها در آن اختصاص داده شده است، موضوعاتی مانند راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه، بسته‌بندی‌های قابل‌تجزیه، راه‌حل‌های استفاده مجدد و بازیافت، و فرآیندهای تولید با صرف انرژی و منابع کم‌تر و کاهش تأثیرات محیط زیستی و ... مد توجه برگزارکنندگان قرار دارد. در نمایشگاه بین‌المللی صنعت بسته‌بندی پاریس معمولاً مجموعه‌ای از راه‌حل‌های خاص، پایدار و مسئولانه برای تمامی شاخه‌های بسته‌بندی و لجستیک ارائه می‌شود.

این نمایشگاه دارای چهار بخش اصلی شامل:

بسته‌بندی:

مواد اولیه (پلیمرها، بیوپلاستیک‌ها، کاغذ، مقوا، شیشه، فلز و غیره)

ماشین‌آلات پردازش و بسته‌بندی (تجهیزات برای تبدیل مواد اولیه به محصولات نهایی)

کدگذاری (فناوری‌های شناسایی و ردیابی محصولات)

بسته‌بندی‌ها و ظروف (راه‌حل‌هایی برای انواع بسته‌بندی‌ها، از ابتدا تا محصول نهایی)

پردازش:

ماشین‌آلات پردازش (تجهیزات برای پردازش محصولات قبل از بسته‌بندی)

فناوری‌های تبدیل (نوآوری‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی)

چاپ:

چاپ بسته‌بندی و برچسب‌ها (راه‌حل‌هایی برای چاپ مستقیم روی بسته‌بندی‌ها و تولید برچسب‌ها)

فناوری‌های چاپ (افست، دیجیتال، فلکسوگرافی و غیره)

لجستیک:

ماشین‌آلات بسته‌بندی ثانویه، ثالث و ارسال (تجهیزات برای گروه‌بندی، حفاظت و ارسال محصولات بسته‌بندی‌شده)

حمل‌ونقل مداوم (نوار نقاله‌ها، سیستم‌های حمل‌ونقل خودکار)

سیستم‌های خودکار (فناوری‌ها برای خودکارسازی فرآیندهای لجستیکی)

خدمات لجستیک و سیستم‌های اطلاعاتی (خدمات و راه‌حل‌ها برای مدیریت و بهینه‌سازی زنجیره لجستیک)

ذخیره‌سازی و تجهیزات انبار (راه‌حل‌هایی برای ذخیره‌سازی و مدیریت انبارها)

بالابر، چرخ‌دستی‌ها (تجهیزات برای بالابری و حمل‌ونقل داخلی)

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نمایشگاه مراجعه کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کارت و پرداخت فرانسه (TRUSTECH): موضوع اصلی این نمایشگاه، پرداخت‌های نوآورانه و راه‌حل‌های شناسایی و احراز هویت دیجیتال است. این نمایشگاه به طور سالانه در پاریس برگزار می‌شود و هزاران بازدیدکننده و صدها شرکت‌کننده بین‌المللی را به خود جذب می‌کند.

 امسال چهلمین دوره این نمایشگاه قرار است از ۳ تا ۵ دسامبر ۲۰۲۴ (برابر 13 الی 15 آذر 1403) در پایتخت فرانسه برگزار شود. در این نمایشگاه بیش از 100 کنفرانس و نشست تخصصی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از 8 هزار بازدیدکننده تخصصی و ۲۰۰ شرکت از ۹۷ کشور در آن شرکت کنند.

این نمایشگاه به طور خاص بر روی فناوری‌های پرداخت و شناسایی تمرکز دارد که این تمرکز تخصصی، آن را از دیگر نمایشگاه‌های عمومی‌تر متمایز می‌کند. از ویژگی‌های جذاب این نمایشگاه می‌توان به ابعاد نوآورانه و فناوری آن اشاره کرد. پوشش جامع موضوعات مرتبط این نمایشگاه از پرداخت‌های موبایلی و کیف پول‌های دیجیتال گرفته تا امنیت سایبری و فناوری بلاک‌چین، تمامی جنبه‌های مهم و جدید این حوزه‌ها از دیگر ویژگی‌های مهم این نمایشگاه است. در همین ارتباط شرکت‌ها و استارتاپ‌ها می‌توانند آخرین محصولات و نوآوری‌های خود را در این نمایشگاه معرفی کنند.

اطلاعات بیشتر، در سایت نمایشگاه در دسترس است.

نمایشگاه بین‌المللی کامپوزیت (JEC World): مهم‌ترین نمایشگاه در زمینه کامپوزیت و کاربردهای آن در جهان و به عنوان پیشروترین رویداد این صنعت و میزبان اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالان این بازار محسوب می‌شود که امسال از 04 الی 06 مارس 2025 (برابر 14 الی 16 اسفند 1403) در پاریس برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۷۶ هزار متر مربع و 27 پاویون برگزار می‌شود. بیش از ۴۳ هزار و, ۵۰۰ متخصص از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و بیش از یک هزار و 300 شرکت از 100 کشور جهان در آن حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۸ هزار جلسه تجاری سازماندهی شده توسط برگزارکنندگان در ایام برگزاری این نمایشگاه، برقرار خواهد بود.

این نمایشگاه فرصتی برای ایجاد ارتباطات با فعالان صنعت، تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان و پژوهشگران است که در آن آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های جدید در زمینه کامپوزیت‌ها ارائه خواهد شد.

بخش‌های اصلی این نمایشگاه عبارت است از:

  • تولیدکنندگان مواد اولیه
  • تجهیزات ساخت مواد اولیه و محصولات میانی
  • تجهیزات ساخت و آزمایش قطعات کامپوزیت
  • محصولات مصرفی مورد استفاده در تجهیزات ساخت
  • محصولات میانی نساجی از الیاف (تمامی انواع الیاف)
  • محصولات میانی نیمه‌تمام از الیاف/رزین‌ها
  • تولیدکنندگان دیگر محصولات میانی نیمه‌تمام، مانند محصولات استاندارد برای ماشین‌کاری
  • تأمین‌کنندگان نرم‌افزارهای طراحی و/یا ساخت
  • توزیع‌کنندگان، نمایندگان و عوامل فروش
  • تولیدکنندگان قطعات کامپوزیت به روش‌های مختلف
  • بازیافت‌کننده مواد اولیه، محصولات میانی و قطعات نهایی
  • انجمن‌ها، طرف‌های ثالث، خدمات و مشاوران

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نمایشگاه مراجعه کنند.

در همین رابطه