رادیو مجازی اتاق ایران - 8 مرداد 1403

از محل وابستگی اقتصاد و خدمات

انگلیس 58.2 میلیارد پوند از المپیک و پارالمپیک گذشته درآمد کسب کرد

نتایج یک پژوهش اقتصادی نشان می‌‎دهد که بازی‌های المپیک و پارالمپیک در دوره گذشته، 58,2 میلیارد پوند برای اقتصاد انگلیس آورده مالی داشته است.

08 مرداد 1403
کد خبر : 70503
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همزمان با آغاز بازی‌های المپیک 2024 پاریس، UK Sport تحقیقاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد اقتصاد بریتانیا از برگزاری هر دوره المپیک و پارالمپیک با توجه به خدمات جانبی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که صنایع و شرکت‌های این کشور به شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ارائه می‌دهد، سودآوری ویژه‌‌ دارد.

بر اساس این تحقیق که توسط The Sport Consultancy انجام شد، در آخرین دوره المپیک که به میزبانی توکیو برگزار شد، رقابت‌های المپیک و پارالمپیک، به‌طور مستقیم 25.5 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا در سال 2021 کمک کرد.

این بدان معناست که طبق داده‌های سال 2021، این بخش تقریباً مطابق با صنعت آب بریتانیا (26.2 میلیارد پوند) برابر است و از بخش‌های معدن و معدن و کشاورزی و ماهیگیری (به ترتیب 17.4 و 15.4 میلیارد پوند) سهم بیشتری در اقتصاد این کشور داشته است.

نگاه کلی به ردپای اقتصادی این بخش،نشان می‌دهد ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‎‌افزاری برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۵۸.۲ میلیارد پوند برای بریتانیا آورده اقتصادی داشته است که شامل تأثیر مستقیم، غیرمستقیم و القا شده از صنعت ورزش می‌شود.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که برگزاری این رقابت‌ها، به‌طور مستقیم  نزدیک به 500 هزار شغل ایجاد کرده است که 3.4 درصد از نیروی کار بریتانیا را تشکیل می‌دهد.

این داده ها همچنین نشان داد که گردش مالی گسترده بخش ورزش در سال 2021 معادل 140.2 میلیارد پوند بود که از این میزان، مسابقات المپیک و پارالمپیک 53.8 درصد سهم داشت که نشان‌دهنده اهمیت این بخش برای اقتصاد بریتانیا است.

سالی موندی، مدیرعامل UK Sport می‌گوید: بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس در تابستان امسال نقطه اوج یک صنعت در بریتانیا خواهد بود که به موفقیت ورزشکاران بریتانیایی کمک می‌کند و از آنها برای پیگیری رویاهایشان حمایت می‌کند. این رقابت‌ها، علاوه بر ثبت لحظات به‌یادماندنی برای مردم، کمک قابل توجه و مستقیمی به اقتصاد انگلیس نیز می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه