رادیو مجازی اتاق ایران - 23 مرداد 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست روز ملی حمایت از صنایع کوچک

رسالت اصلی سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد

رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور و استان‌های مختلف برای ایجاد ارزش افزوده، تأکید کرد: در بخش صنعت باید ایجاد ارزش افزوده اولویت باشد و سازمان صنایع کوچک نیز تحقق این اولویت را دنبال کند.

27 مرداد 1403
کد خبر : 70658
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: ایجاد ارزش افزوده بالا، باید اولویت بخش صنعت باشد و به تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده پایین اکتفا نکند. در این مسیر رسالت اصلی سازمان صنایع کوچک نیز باید ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشستی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، افزود: در استان کرمان زنجیره‌های ارزش بسیاری مانند مس، فولاد، زغال، کرومیت و کشاورزی می‌تواند طراحی و شکل بگیرد و در ادامه طرح‌های تکنولوژیک تعریف و برای تکمیل زنجیره ارزش نیز فهرستی از طرح‌های لازم تهیه شود.

وی نجات صنعت استان و توسعه و پیشرفت در این حوزه را در گرو تغییر نگرش عنوان کرد و گفت: به‌جای اینکه فقط به اشتغال فکر کنیم، بر تولید دانش‌بنیان صادرات محور، رقابتی و قابل‌عرضه در بازارهای جهانی تمرکز داشته باشیم که این نگرش موجب تقویت بنیه صنعتی استان می‌شود.

طبیب زاده، ادامه داد: برای استقرار این‌چنین صنعتی باید مشوق‌هایی در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شود زیرا عمده صنایع استان به‌ویژه صنایع کوچک و متوسط در نسل اول و دوم قرار دارند و باید سطوح خود را ارتقا دهند.

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی باید موردحمایت قرار گیرد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان رشد بسیار خوبی داشته‌اند و از 60 شرکت به 120 شرکت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان صنایع بزرگ و یا صنایع کوچک فعالیت بیشتری دارند و دراین‌بین صنایع متوسط به‌عنوان میانه گمشده صنعت چندان شکل نگرفته‌اند و باعث شده ما بنیه صنعتی مناسبی در این رابطه نداشته باشیم.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه نقشه راه برای صنایع کوچک و متوسط تدوین شود، گفت: همچنین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعتی استان می‌توان به‌جز تسهیلات بانکی از ابزارهای مختلف تأمین مالی مانند بازار سرمایه صندوق‌های ضمانتی، شرکت‌های خطرپذیر و ... استفاده کرد.

موضوعات :
در همین رابطه