رادیو مجازی اتاق ایران - 27 مرداد 1403

رئیس اتاق کرج در شورای گفت‌وگوی استان البرز

برای اصلاح قانون اتاق ایران از بخش خصوصی نظرخواهی کنید

رئیس اتاق کرج با اشاره به مطالبات مطرح شده در دیدار فعالان بخش خصوصی با رئیس‌جمهور در اتاق ایران، نظرخواهی از بخش خصوصی برای اصلاح قانون اتاق ایران را یکی از این مطالبات دانست که تحقق آن، به تقویت بخش خصوصی کمک می‌کند.

27 مرداد 1403
کد خبر : 70663
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج دیگری با اشاره به اهمیت نظرخواهی مجلس از بخش خصوصی در اصلاح قانون اتاق ایران، گفت: هدف از اصلاح این قانون، ارتقای توانمندی‌های بخش خصوصی و رفع ضعف‌های موجود است، انتظار می‌رود که در این مورد مجلس با نظرخواهی از فعالان این عرصه به حفظ و تقویت اتاق بازرگانی در مسیر تدوین قوانینی بر اساس نیازها و چالش‌های واقعی کسب‌وکارها، همچنین شفاف‌سازی در زمینه دستورالعمل‌های وضع شده در رابطه با فعالیت‌های بخش خصوصی کمک کند.

پرهام رضایی در صدونهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به نشست رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق ایران، افزود: در این نشست رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که دولت چهاردهم با انتخاب وزرا و تیم توانمند، گروه اقتصادی را در تعامل، همراهی و همکاری با بخش خصوصی تشکیل دهد که به استفاده بیشتر از ظرفیت فعالان این عرصه در پیشرفت کشور منجر شود.

رضایی با اشاره به مسائل طرح شده در نشست با رئیس‌جمهور، اظهار کرد: ناعادلانه بودن رقم مالیات دریافتی از بخش خصوصی و اصلاح قوانین مرتبط به فعالان این عرصه در حوزه مالیاتی، بیمه‌ای و یا بانکی از دیگر مطالبات مهم فعالان بخش خصوصی از دولت چهاردهم در نشست با رئیس‌جمهور بود.

رئیس اتاق کرج گفت: ایجاد فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مرتبط به حوزه نوآوری، رشد اقتصادی در حوزه بخش خصوصی و ارتقاء فعالیت‌های مؤثر در این بخش از دیگر موارد مهم و ضروری مورد نظر در مسیر اصلاح قانون اتاق ایران است.

وی تأکید کرد: خواسته اصلی ما این است که با حفظ جایگاه مطالبه گری بخش خصوصی، قانونی برای اتاق ایران وضع و نهایی شود که مورد تأیید همه باشد و در قالب برگزاری جلسات مشترک مجلس با هیات رئیسه اتاق ایران و حتی برگزاری نشست‌هایی با فعالان بخش خصوصی در اتاق‌های سراسر کشور، نقطه نظرات و پیشنهاد‌های آنها دریافت و در اصلاح قانون اتاق ایران لحاظ شود.

وی در ادامه به حضور هیات تجاری به سرپرستی رئیس اتاق صنایع نینوا و با حضور برخی از اعضاء هیات مدیره اتاق صنایع نینوا، اتاق‌های بازرگانی دیاله و دیوانیه عراق و جمعی از تجار این کشور در اتاق کرج اشاره کرد و افزود: طی این نشست اعضاء هیات تجاری کشور عراق با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت‌وگو کردند و در بخش دیگری به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در حوزه‌های مختلفی همچون صنایع دارویی، غذایی، نساجی، کشاورزی، پلاستیکی، آرایشی، بهداشتی، قطعات خودرو و دیگر بخش‌ها اشاره و عنوان شد که بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواد اولیه تولیدی در ایران است.

او در پایان ضمن گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک (21 مرداد) گفت: صنایع کوچک پایه‌های کارآفرینی و شکوفایی اقتصادی کشور بوده و نقش مهمی در ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف تولیدات ایرانی دارند.

وی همچنین با تبریک 22 مردادماه روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است به فعالان این عرصه گفت: تشکل‌های بخش خصوصی نیز به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد همواره در راستای افزایش قدرت چانه‌زنی با حاکمیت به‌منظور رفع موانع تولید و صادرات مؤثر بوده و فرصت‌های ویژه‌ای را برای ایجاد اقتصاد پایدار در کشور به وجود آورده‌اند.

باغ ویلاهای غیرمجاز، منابع آبی استان البرز را مصرف می‌کنند

در بخش دیگری از این نشست، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص مشکلات و چالش‌هایی که فعالان بخش خصوصی استان به‌ویژه حوزه کشاورزی با آن مواجه هستند، گفت: سفره‌های آبی زیرزمینی استان در مناطقی ازجمله نظرآباد و ساوجبلاغ موردتعدی افرادی قرار گرفته است که غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: باغ ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در نقاط مختلف استان البرز به‌صورت غیرقانونی از منابع انرژی مانند برق، آب و گاز استفاده می‌کنند و نیاز است که از سوی شرکت آب منطقه‌ای البرز، ضمن شناسایی چاه‌های آب غیرمجاز، اقدامات لازم برای مسدود کردن این چاه‌ها صورت گیرد.

مددی با تأکید بر اهمیت توجه به دغدغه مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان در خصوص تأمین نیازهای زیرساختی ازجمله تخصیص منابع آبی گفت: در شهرستان نظرآباد علی‌رغم بالا بودن رقم تخصیص منابع آبی به فعالیت‌های گلخانه‌ای تعداد زیادی از این مجموعه‌ها فعال هستند و در صورت کاهش تعرفه یا شیوه تخصیص منابع آبی، افزایش بیشتر فعالیت‌های گلخانه‌ای را شاهد خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ویلاسازی‌های غیرمجاز، بخش‌های کشاورزی استان را از بین برده است، گفت: اگر فعالیت‌های جدید تولیدی، صنعتی و کشاورزی منابع آبی لازم را در اختیار نداشته باشند، صاحبان این کسب‌وکارها مجبور هستند که برای تأمین نیاز آبی مجموعه خود به حفر چاه‌های غیرمجاز و یا برداشت آب از مکان‌هایی که غیرقانونی آن را استحصال می‌کنند، روی آورند.

موضوعات :
در همین رابطه