رادیو مجازی اتاق ایران - 30 مرداد 1403

رئیس اتاق بجنورد در جشنواره رسانه‌ای استان خراسان شمالی

توسعه اقتصادی با همکاری رسانه‌ها میسر خواهد شد

عباس کاظمی، رئیس اتاق بجنورد با تأکید بر نقش رسانه‌ها در آموزش و آگاهی بخشی جامعه، گفت: رسانه می‌تواند به ورود افراد به عرضه اقتصاد و موفقیت آنها کمک کند و از این مسیر توسعه اقتصادی را در دسترس قرار دهد.

30 مرداد 1403
کد خبر : 70712
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، گفت: خبرنگاران می‌توانند در راستای آموزش و آگاهی‌بخشی، تأثیر بر افزایش آگاهی جامعه از اقتصاد، حمایت از کسب‌وکارهای محلی و اشتغال، معرفی کارآفرینان بزرگ کشوری و استانی و ترغیب جوانان تحصیل کرده و ورود افراد در عرصه اقتصاد و کارآفرینی نقش بی‌بدیلی را داشته باشد.

عباس کاظمی در نخستین جشنواره رسانه‌ای اتاق بجنورد در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی با داشتن یک نماینده در بین ۴۳۰ نماینده از فعالان اقتصادی در کشور مظلوم واقع شده، ادامه داد: از فعالان اقتصادی درخواست داریم تا کارت‌های بازرگانی را دریافت کنند تا بتوانیم در هیأت نمایندگان کشور نمایندگان زیادی داشته باشیم و بتوانیم اثرگذار باشیم.

رئیس اتاق بجنورد با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم، وظیفه اتاق بازرگانی را چند برابر کرده است، گفت: در خراسان شمالی اهدافی را تبیین کردیم که با همکاری رسانه عملی می‌شود، این اهداف را شامل افزایش سرمایه‌گذاری و آشنایی فعالان اقتصادی با حوزه سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات محصولات استان در همه زمینه‌ها با گسترش ارتباط بین فعالان اقتصادی از طریق اتاق‌های مشترک، احصا مشکلات بخش‌های اقتصادی با ظرفیت‌های قانونی در بخش دولت و خصوصی عنوان کرد.

کاظمی ابراز امیدواری کرد: دستیابی به این اهداف با اهالی رسانه ممکن می‌شود لذا خواهش داریم که اهالی رسانه با دلسوزی که دارند برای دستیابی به این اهداف همراه ما باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه اتاق بجنورد برای نخستین بار در استان در حال برگزاری است، گفت: در این جشنواره بیش از ۷۰ اثر از ۳۵ خبرنگار استانی که در طی سال گذشته در حوزه اقتصاد کار شده بود به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی متذکر شد: دریافت این تعداد اثر برای نخستین دوره نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در بین رسانه است.

رونق کسب‌وکارها و افزایش درآمد خانوارها با اقدامات اتاق میسر می‌شود

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز اظهار کرد: سهم صادرات تجار و صادرکنندگان استان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: اتاق بجنورد اکنون مسیر خوبی را ادامه می‌دهد که برای افزایش درآمد استان باید تلاش‌ها مضاعف شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در بحث سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و همچنین صادرات باید تلاش کنیم که درآمد خانوار مردم این استان افزایش یابد.

وی گفت: افزایش درآمد خانوارها در گرو افزایش اقدامات بازرگانی، رونق کسب‌وکارها و بالا بردن اطلاعات و آگاهی جامعه میسر می‌شود.

حسین نژاد بر ارتباطات بیشتر با همسایگان در راستای افزایش صادرات تأکید کرد و افزود: اکنون باید ارتباط با ترکمنستان را بیشتر کنیم چراکه ظرفیت و پتانسیل لازم در این زمینه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور شهید به استان خراسان شمالی درمجموع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌ها اختصاص یافت که انتقال پساب از بجنورد به پتروشیمی از آن جمله است.

در پایان مراسم از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی استان که بیشترین آثار و بهترین آثار در حوزه اقتصاد استان (صنایع، بازرگانی، معادن و کشاورزی) ارسال کرده بودند تقدیر شد.

موضوعات :
در همین رابطه