رادیو مجازی اتاق ایران- 3 شهریور 1403

رئیس اتاق کرمان مطرح کرد

با برقراری پرواز کرمان-دبی یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه استان تکمیل شد

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان، گفت: با برقراری پرواز کرمان-دبی پس از مطرح شدن در همایش کرمان آیدکس 2024، یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه استان برای برقراری ارتباطات بین‌المللی تکمیل شد.

05 شهریور 1403
کد خبر : 70746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از سازمان هواپیمایی کشور و دست‌اندرکاران مربوطه دعوت شد تا شرایط برقراری این پرواز را به‌عنوان لازمه سرمایه‌گذاری و حضور خارجی‌ها بررسی کنند و خوشبختانه مدیران ایرانی شرکت هواپیمایی فلای دبی باوجود درخواست سایر استان‌ها، با این پرواز موافقت کردند.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشستی به‌منظور هماهنگی بیشتر برای برقراری این پرواز با حضور نمایندگان آژانس‌های مسافرتی استان افزود: بیش از 9 سال امکان برقراری پروازهای خارجی و کرمان وجود نداشت و درخواست‌های بسیاری برای برقراری این پرواز مطرح بود.

وی ادامه داد: نشست‌هایی با حضور استاندار کرمان، اعضای اتاق ایران، نمایندگان شرکت فلای دبی و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد تا اینکه سرانجام نخستین پرواز به مقصد دبی روز ۱۹ شهریورماه جاری انجام خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: مقدمات این پرواز و ورود و خروج مسافران انجام و هماهنگی لازم و جلساتی با نمایندگان فرودگاه‌های کشور و استان و مدیران عالی پلیس، سپاه و گمرک برگزار شده، اما تداوم این پرواز به میزان استقبال مسافران بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها اهمیت موضوع را می‌دانند، ادامه داد: شرایط تداوم و توسعه پرواز دبی برای مردم بیان شود زیرا پیش‌ازاین مردم باید برای سفر به دبی به استان‌های دیگری سفر می‌کردند اما حالا این فرصت در کرمان ایجاد شده است.

طبیب زاده افزود: پرواز دبی از سوی همه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان مانند خودروسازی‌ها مورد استقبال قرار گرفته اما آژانس‌های مسافرتی نیز باید با تعریف تورها و تبلیغات خود این پرواز را به دنیا معرفی کنند و مطمئن باشید این پرواز متقاضی زیادی خواهد داشت.

حذف پروازهای اروپا به خاطر برقراری پرواز کرمان- دبی

در ادامه این نشست نماینده شرکت هواپیمایی فلای دبی در ایران، ضمن قدردانی از مدیران استان کرمان و با اشاره به تجربه داشتن سفرهای بسیار خود به کرمان به‌عنوان خلبان گفت: پیگیری مسئولان استان و اهمیت پرواز کرمان - دبی به حدی بود که چند پرواز در ایتالیا و نقاط دیگر اروپا لغو و حذف شد تا این پرواز برقرار شود.

قاسم آهنگی افزود: برقراری ارتباط کرمان با امارات و ازآنجا به کشورهای دیگر دنیا موجب رشد اقتصادی و گردشگر می‌شود زیرا هنگامی‌که حمل‌ونقل توسعه یابد توسعه نیز اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرواز کرمان- دبی دو روز در هفته روزهای دوشنبه و پنجشنبه برقرار است و اگر این پروا حفظ و متقاضی بیشتر شود، امکان برقراری روزانه این پرواز وجود دارد.

در ادامه پویا حلوایی، دیگر نماینده شرکت فلای دبی با بیان اینکه برای ایجاد دفتر در فرودگاه کرمان تاکنون به مشکلی برخورد نکرده‌ایم، گفت: با این پرواز، کرمان از ۱۹ شهریور با خروج از بن‌بست هوایی از طریق فلای دبی به ۱۵۰ کشور دنیا متصل می‌شود و با استفاده از هاب امارات به ایرلاین‌های دیگر اتصال خواهد یافت.

 وی ضمن تشریح چگونگی برقراری این مسیر پروازی، به پرسش‌های حاضران در نشست در مورد نحوه تهیه بلیت، قیمت‌گذاری و سایر مسائل ازجمله احتمال راه‌اندازی خطوط دیگر به مقاصد خارجی پاسخ داد.

ضرورت معرفی ظرفیت‌های کرمان برای جذب گردشگر خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمان در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت شرکت فلای دبی برای راه‌اندازی این پرواز گفت: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان کرمان را آن‌چنان‌که باید معرفی نکرده‌ایم و برای تحقق هدف شناخت بیشتر کرمان به دنیا باید تمامی کرمانی‌ها در نخستین گام ظرفیت‌های استان را معرفی کنند.

امیر حسن‌زاده افزود: ۱۰ اثر از ۲۷ اثر ثبت جهانی کشور در استان کرمان قرار گرفته و این آمار در حالی است که فعالیت گروهی برای معرفی این ظرفیت‌ها همه استان را منتفع می‌کند.

وی عنوان کرد: زیبایی ریگ و کلوت‌های استان کرمان در هیچ جای دنیا وجود ندارد و می‌تواند در کنار سایر ابعاد گردشگری و نیز گردشگری سلامت، گردشگران بسیاری را به این خطه جذب کند.

معاون استاندار کرمان در بخش دیگری گفت: هزینه‌های درمان در دبی یا دیگر کشورها بشدت بالاست و قشر زیادی از مردم نمی‌توانند باوجود چنین هزینه‌هایی در آنجا به درمان بپردازند، لذا هزینه‌های پایین درمان در ایران در بخش‌های عمل زیبایی، کاشت مو و خدمات دندانپزشکی می‌تواند این بیماران را به کرمان بیاورد.

حسن‌زاده، با بیان اینکه رتبه فضای کسب‌وکار استان کرمان در کشور با گفتمان سازی و کار گروهی، از رتبه‌های پایین به ۱۰ استان ابتدایی جدول ارتقا یافته و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان طی دو سال متوالی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

در همین رابطه