رادیو مجازی اتاق ایران - 7 شهریور 1403

در نشست اتاق اصفهان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح شد

اصفهان برای رفع مشکلات، نیازمند یک استاندار ویژه است

رئیس اتاق اصفهان دز نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اینکه استان اصفهان با مشکلات جدی مواجه است، رفع تمامی این مسائل و نجات این استان را از مسیر انتصاب یک استاندار ویژه امکان‌پذیر دانست.

10 شهریور 1403
کد خبر : 70785
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نه‌تنها مسائل زیست‌محیطی به اصفهان آسیب وارد کرده؛ بلکه فرهنگ اصفهان نیز به‌شدت آسیب دیده است.

محمد اسلامی، در دیدار با رئیس و برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان اظهار کرد: مهاجرپذیری اصفهان و خالی شدن آن از نیروی انسانی فرهیخته به اینکهن شهر آسیب می‌زند.

 در ادامه این نشست، امیر کشانی، رئیس اتاق اصفهان نیز گفت: تحلیل انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در رابطه با پایش امنیت سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد استان اصفهان در بین ۳۲ استان کشور در رتبه ۲۲ قرار دارد که معنای آن این است که ۲۱ استان کشور، امنیت سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به استان اصفهان دارند.

 وی افزود: استان اصفهان سال‌هاست در پرداخت مالیات پس از استان تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ اما در سرانه تخصیص بودجه کشور به آن و همچنین تملک دارایی‌ها در رتبه یکی به آخر در بین استان‌های کشور قرار دارد. نسبت مانده تسهیلات به میزان سپرده‌های استان اصفهان در رتبه ۲۴ کشور است.

 رئیس اتاق اصفهان افزود: استان اصفهان ۶۵ درصد نسبت تسهیلات به سپرده را در کشور دارد؛ ولی حتی حاضر نیستند پول اصفهانی‌ها را صرف آنها کنند.

 کشانی گفت: اتاق ایران در بهار امسال تجزیه‌وتحلیلی در رابطه با محیط کسب‌وکار انجام داده که حاکی است استان اصفهان در بین ۳۲ استان کشور در رتبه ۲۶ قرار دارد.

 وی با بیان اینکه حمل‌ونقل هوایی اصفهان نیز وضع مناسبی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور ندارد، افزود: تحلیل حمل‌ونقل هوایی نشان می‌دهد تعداد پروازهای روزانه اصفهان به تهران ۲ پرواز، یزد به تهران ۸ پرواز و شهر بیرجند ۲ پرواز در روز به تهران دارد.

 کشانی در ادامه با تأکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی به‌ویژه کم‌آبی، آلودگی هوا و فرونشست زمین، اصفهان را غیرقابل‌سکونت می‌کند، گفت: اکنون بسیاری از مناطق مسکونی شهر اصفهان با قطعی آب مواجه‌اند. اصفهان در سال گذشته فقط ۱۴ روز هوای قابل‌تنفس داشت.

 رئیس اتاق اصفهان با بیان اینکه اصفهان بالاترین نرخ فرونشست زمین را دارد گفت: نرخ فرونشست زمین در اصفهان بین ۸ تا ۱۸ سانتیمتر در سال است.

 کشانی افزود: تمام مسائلی که امروز اصفهان با آن دچار است راه‌حل‌های مشخصی دارد و به‌طورقطع یک استاندار ویژه می‌تواند اصفهان را از معضلات گوناگون نجات دهد.

 در این جلسه، برخی حضار به بیان مسائل مهم اصفهان همچون مسائل زیست‌محیطی، حضور اتباع خارجی و لزوم ساماندهی و مدیریت آنها، توسعه صنایع، ناترازی نیروی برق، ایجاد محدودیت برای بخش تولید استان، لزوم ایجاد خط هوایی مستقل برای اصفهان و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه