رادیو مجازی اتاق ایران - 25 شهریور1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان خوزستان

اتاق اهواز و استان شمال الشرقیه عمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در جریان سفر هیات تجاری عمان به استان خوزستان، در نشست شورای گفت‌وگوی خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق اهواز و استان شمال الشرقیه عمان امضا شد.

26 شهریور 1403
کد خبر : 70904
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اعضای هیات اقتصادی عمان در جریان سفر به استان خوزستان به‌منظور توسعه مبادلات تجاری، طی انعقاد چند تفاهم‌نامه همکاری، بر افزایش تعامل مشترک بخش خصوصی دو کشور تأکید کردند.

محمدجواد امانی در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان که با حضور هیات تجاری عمان برگزار شد، افزود: هیات تجاری عمان از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد و ظرفیت‌های بندری در زمینه تأمین کالا، ترانزیت، امکان صادرات مجدد کالا و همچنین انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این منطقه از موضوعاتی بود که موردتوجه اعضای این هیات قرار گرفت.

امانی خاطرنشان کرد: اعضای هیات اقتصادی عمان متشکل از 2 معاون وزیر، رئیس، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی سلطنت عمان و جمعی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران این کشور است که به دعوت اتاق اهواز با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان به ایران سفر کرده‌اند.

اتاق مشترک همکاری خوزستان و عمان تشکیل شود

استاندار خوزستان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و همکاری استان شمال الشرقیه عمان و استان خوزستان، گفت: استان شمال الشرقیه عمان می‌تواند محوری برای صادرات محصولات خوزستان به دیگر استان‌های عمان باشد.

علی‌اکبر حسینی محراب افزود: عمان به لحاظ فرهنگی، عقیدتی و سیاسی ارتباط بسیار نزدیکی با کشورمان دارد و از این فرصت می‌توان برای تقویت تجارت بین خوزستان و عمان استفاده کرد.

حسینی محراب با بیان اینکه این استان خوزستان توانمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند در رشد و پیشرفت عمان اثرگذار باشد، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان به لحاظ تولیدات و علم در بالاترین سطح علمی ایران هستند و عمان می‌تواند از این ظرفیت بهترین استفاده را بکند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶ میلیارد دلار کالا از خوزستان به کشورهای مختلف صادر شد، افزود: سرمایه‌گذاران عمان در هر بخشی از استان برای سرمایه‌گذاری ورود کنند درآمد خوبی خواهند داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استانداری خوزستان در تسهیل امور بین بخش خصوصی عمان و خوزستان گام برداشته و از آن حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: در منطقه آزاد اروند خوزستان تمام موارد و قوانین مانع سرمایه‌گذاری برداشته شده است و بازرگانان عمانی برای برگزاری همایش و نمایشگاه مشترک با این منطقه کاملاً آزاد هستند.

وی گفت: قراردادهای سیاسی و امنیتی ایران و عمان به‌اندازه‌ای است که آنان می‌توانند با خوزستان به راحتی مراودات تجاری داشته باشند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه ایران و عمان در بسیاری مسائل از جمله موضوعات سیاسی همکاری زیادی دارند، ادامه داد: این مهم باعث شده تا بستر لازم برای مبادلات اقتصادی بین عمان و استان خوزستان فراهم شود.

دروازه‌های سرمایه‌گذاری خوزستان به روی عمان گشوده شود

رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی استان شمال الشرقیه عمان گفت: امید است دروازه‌های سرمایه‌گذاری خوزستان به روی بازرگانان عمانی گشوده شود.

محمد بن ناصر المسکری افزود: در بازدیدی که در چند روز اخیر از استان خوزستان انجام شد تفاهم‌نامه‌های مختلفی برای همکاری بیشتر بین این ۲ منطقه به امضا رسید که قطعاً نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در بازدیدهایی که از شهرهای اهواز و خرمشهر داشتیم آن‌ها را شهرهایی بسیار زیبا، با ظرفیت بالای اقتصادی و گردشگری یافتیم.

المسکری ادامه داد: باوجودآنکه دمای هوای اهواز بسیار بالا است؛ اما مهمان‌نوازی گرم این شهرستان باعث شد تا دمای بالای هوا را احساس نکنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان شمال الشرقیه عمان اظهار کرد: برای بخش خصوصی باید اهمیت خاصی قائل شد چراکه موتور محرک گردش اقتصادی است.

وی ادامه داد: خوزستان امکانات صنعتی و گردشگری فراوانی دارد و باید این امکانات به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

المسکری تصریح کرد: بخش خصوصی همواره به حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی نیاز دارد و این همکاری و حمایت، توسعه اقتصادی را به دنبال می‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی استان شمال الشرقیه عمان ادامه داد: وعده فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری به بخش خصوصی استان خوزستان ارائه شد؛ اما با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی در اهواز، بسیار مایل هستیم تا در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: اقدامات و مواردی که باعث توسعه تجارت عمان و ایران شود را انجام خواهیم داد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق اهواز و استان شمال الشرقیه عمان با حضور استاندار خوزستان امضا شد.

موضوعات :
در همین رابطه