رادیو مجازی اتاق ایران - 6 آبان 1403

فرج‌الله معماری در نشست شورای گفت‌وگوی استان سمنان

بخشی از درآمد اصلاح بهای برق، به شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص یابد

رئیس اتاق سمنان گفت: سهم درآمد اصلاح تعرفه برق به استان سمنان اختصاص داده نمی‌شود و در جلسه شورای گفت‌وگوی استان پیشنهاد شد این مسئله در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط بررسی شود.

08 مهر 1403
کد خبر : 71039
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

صد و دهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان برگزار شد. بحث و بررسی در خصوص ابلاغ بندهای آزمون‌های قابل برون‌سپاری در دریافت پروانه استاندارد، اولین دستور این نشست بود.

به‌موجب ابلاغیه سازمان ملی استاندارد، واحدهای تولیدی که آزمون‌های آنها قابلیت برون‌سپاری را ندارند ملزم به تهیه تجهیزات آزمایشگاهی برای دریافت پروانه استاندارد هستند و از مشکلات این ابلاغیه هزینه بالای تجهیزات آزمایشگاهی در ابتدای فرآیند تولید است و اینکه بسیاری از واحدهای سرمایه خود را در ابتدای کار جهت تجهیز کارگاه و خرید خط تولید صرف می‌کنند؛ ازاین‌رو پیشنهاد داده شد تا اختیار این کار به ادارات استاندارد استانی داده شود تا بر اساس شرایط تولید و ظرفیت واحدهای تولیدی نسبت به برون‌سپاری یا عدم برون‌سپاری آزمون‌ها تصمیم‌گیری کنند و به واحدها امکان استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار داده شود تا بتوانند خط تولید خود را راه‌اندازی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی سمنان در این نشست، ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهان او را تسلیت گفت.

فرج‌الله معماری با قدردانی از حضور اعضای شورای گفت‌وگوی استان سمنان در این نشست، از آمادگی شورای گفت‌وگوی استان برای دعوت از مدیرانی خبر داد که بیشترین تأثیرگذاری را در خصوص صنایع و واحدهای تولیدی دارند.

او افزود: امیدواریم تا شاهد ارائه تصمیمات مناسب در جهت رفع موانع تولید باشیم.

معماری، اختصاص بخشی از درآمد حاصل از اصلاح بهای برق به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را دومین دستور جلسه این شورا عنوان کرد و افزود: سهم درآمد اصلاح تعرفه برق به استان سمنان اختصاص داده نمی‌شد و در این جلسه پیشنهاد شد تا این مسئله در جلسه‌ای با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران عامل اداره برق و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بررسی شود.

استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و تسلیت به مناسبت شهادت رهبر مقاومت، از زحمات اتاق سمنان در سال‌های اخیر تشکر و قدردانی کرد و گفت: جلوگیری از تعطیلی واحدها، افزایش صادرات و تأمین آب شهرک‌های صنعتی استان سمنان و .... از جمله مشکلاتی بود که در سال‌های اخیر و در شورای گفتگوی استان مطرح شده است.

 سید محمدرضا هاشمی ضمن تشکر از حضور عجم، نماینده مردم شاهرود در این جلسه گفت: از تجربیات نمایندگان باید در این جلسات استفاده کرده و در جهت گره‌گشایی مشکلات گام برداریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس نیز در این جلسه خواستار تقویت صنایع وابسته به بخش کشاورزی شد و گفت: با توجه به وجود بسترهای مناسب در زمینه کشاورزی و باهمت و تلاش بخش خصوصی خلأهای موجود در استان پر شود.

موضوعات :
در همین رابطه