رادیو مجازی اتاق ایران - 9 مهر 1403

با هدف ارتقای توانمندی بنگاه‌های کوچک و متوسط

اتاق ایران اجرای پروژه SPX را دنبال می‌کند

اتاق ایران پروژه SPX را با هدف ارتقای توانمندی صنایع کوچک و متوسط و بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های بین‌المللی برای توسعه فعالیت آنها دنبال می‌کند.

11 مهر 1403
کد خبر : 71078
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق ایران به دنبال آن است با اجرای پروژه SPX توانمندی صنایع کوچک و متوسط را ارتقا دهد و زمینه‌ای را مهیا کند تا این واحدها از فرصت‌های بین‌المللی برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند.

با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای کوچک و متوسط در کشور، اولین جلسه شورای راهبری پروژه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (ISPX) با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی ایران، معاونان سازمان و اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران برگزار شد.

بابک ولی‌زاده، مدیر پروژه SPX اتاق ایران و عضو کمیته اجرایی و فنی پروژه درباره برگزاری این نشست گفت: پروژه SPX از جدیدترین برنامه‌های توسعه‌ای سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (unido) بوده که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه پیاده‌سازی و اجرا شده است. هدف این پروژه ارتقای توانمندی صنایع کوچک و متوسط و بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های بین‌المللی برای توسعه فعالیت آنها، از طریق گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

بر اساس اظهارات او، با توجه به رویکرد هیات رئیسه اتاق ایران و اهمیت حرکت به سمت توسعه خدمات به اعضا و ایجاد ارزش‌افزوده برای آنها از یک سو و همچنین نقش کلیدی و تأثیرگذار بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و بهبود اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال، اجرای این پروژه با برنامه‌ریزی دقیق و مدون و همراهی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در دستورکار اتاق‌های استانی و تشکل‌های اقتصادی قرار گرفته است.

در همین رابطه