رادیو مجازی اتاق ایران - 15 اسفند1403

پرونده خبری اتاق ایران آنلاین برای ایران اکسپو 2025 - 3

محمدصادق قنادزاده: ایران اکسپو خنثی‌کننده تحریم‌‌ها است

قنادزاده، معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: رویداد ایران اکسپو 2025، به شناخت دقیقی از اقتصاد کشور و عقد تفاهم‌نامه با شرکای اقتصادی کشور منجر می‌شود.

19 اسفند 1403 - 14:37
کد خبر : 74116
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدصادق قنادزاده در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» گفت: نمایشگاه ایران اکسپو 2025، مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور است که در قالب نمایشگاهی جامع در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی ایران است که بخش بزرگی از توانمندی‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های تولیدیِ صادراتی و فناورانه کشور را در پنج روز به تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌کند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این رویداد برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور برگزار می‌شود. این رویداد به شناخت از اقتصاد کشور و درنهایت عقد تفاهم‌نامه با شرکای اقتصادی کشور منجر می‌شود.

به‌گفته قنادزاده از مسیر برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی، توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای مختلف رقم می‌خورد.

او ادامه داد: این رویداد نمونه مشابه زیادی در دنیا دارد و پلی است برای حضور در سایر نمایشگاه‌های تخصصی کشور؛ در سایه این نمایشگاه‌های تخصصی مخاطبان کشورهای دیگر به ظرفیت اقتصاد ایران آشنا می‌شوند و طیف گسترده‌ای از پتانسیل کشور به آن‌ها معرفی می‌شود.

قنادزاده افزود: هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو در شش گروه کالایی ۱) صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات ۲) صنعت ۳) فرش دست‌بافت، صنایع‌دستی و گردشگری ۴) دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی ۵) صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی ۶) گروه پتروشیمی، برگزار خواهد شد و فعالان اقتصادی و علاقه‌مند می‌توانند به‌صورت تخصصی از تحولات این حوزه‌های اقتصادی دیدن کنند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در قالب این نمایشگاه حجم زیادی از بازدیدها، نشسته‌ای B2B، همایش‌ها و سمینارها برگزار خواهد شد که دستاوردهای این رویداد است. شرکت‌های ایرانی با هزینه گزاف در رویدادهای خارجی شرکت می‌کنند تا ظرفیت خود را به مخاطبان‌شان معرفی کنند. این رویدادها می‌تواند هزینه شرکت‌ها برای آشنایی با شرکای تجاری‌شان را کمتر کند.

به‌گفته قنادزاده هدف دوم از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2025، عقد قراردادهاست. تا آنجایی که امکان رصد کردن وجود دارد، ما گزارش مثبتی از نمایشگاه قبلی که به عقد قرارداد بین شرکت‌های ایرانی با شرکای تجاری‌شان شده است. آنچه می‌توان به تأکید گفت دستاوردهای مستقیم و غیرمستقیم این رویداد در مقابل هزینه‌هایش بسیار بالای آن است.

او تأکید کرد: در شرایط تحریم که کشورهای غربی می‌خواهند ایران را منزوی کنند، برگزاری چنین رویدادی ضدتحریم است و باعث می‌شود اثر تحریم تا حد زیادی خنثی شود.

معاون سازمان توسعه تجارت افزود: از طرفی تلاش می‌کنیم اشکالات دوره‌های قبلی را اصلاح کنیم. در این دوره مهم‌ترین تصمیم، تمرکز بر محتوا و کیفیت به‌جای کمیت است.

در این مسیر اتاق ایران، اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق‌های مشترک و تشکل‌های تخصصی اقتصادی حضور جدی دارند. ما هم تلاش می‌کنیم تمام نمایشگاه تبدیل به رویدادهای مهمی شود تا در این چند روز فعالان اقتصادی بیشترین بهره را از حضور در نمایشگاه ایران اکسپو 2025 ببرند.

در همین رابطه