رادیو مجازی اتاق ایران : 17 خرداد 1404

در راستای سهولت دسترسی صاحبان کالا به بار حمل شده

تحویل بار صاحبان کالا در بنادر خشک ارزان‌تر شد

بنابر برنامه‌ریزی کشتیرانی از این پس بنا به تقاضای متقاضیان بار صاحبان کالا در بنادر خشک، ارزان‌تر تحویل داده می‌شود.

11 تیر 1404 - 14:14
کد خبر : 85936
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به منظور سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به کالاهای حمل‌شده از سوی ناوگان کشتیرانی از این پس با درخواست متقاضیان، بار صاحبان کالا با برخورداری از تخفیفات ویژه، قابلیت تحویل در بنادر خشک را خواهد داشت.

این اقدام، گامی در راستای سهولت دسترسی صاحبان کالا به بار سپرده شده برای حمل به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از یک سو و کاهش دپوی کالا در بنادر اصلی کشور از سوی دیگر است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به منظور استفاده از ظرفیت حداکثری بخش ریلی و جاده‌ای کشتیرانی به عنوان یک شرکت لجستیکی، جدول قیمت‌های رقابتی با رعایت صرفه و صلاح صاحبان کالا از سوی مشتریان قابل دریافت خواهد بود که بر این اساس صاحبان کالا می‌توانند از طریق تماس با اداره ترانزیت و کریدور به شماره تلفن (۲۳۸۴۲۱۷۷-۰۲۱)، کریدور شرق- غرب با شماره تلفن (۲۳۸۴۲۷۳۵-۰۲۱)، کریدور داخلی (۲۳۸۴۲۷۰۳-۰۲۱) و کریدور شمال- جنوب Ex-Work با شماره تلفن (۲۳۸۴۲۷۳۶- ۰۲۱) از تخفیفات در نظر گرفته شده و نرخ‌های مرتبط اطلاع یابند.

همچنین کالاهای حمل شده از سوی ناوگان، در نزدیک‌ترین بنادر خشک به متقاضیان و صاحبان کالا تحویل داده خواهد شد. در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از انباشت کانتینر در بنادر جنوبی، علاوه بر اتخاذ راهبرد لجستیکی از سوی گروه و استفاده از ناوگان درون‌گروهی برای حمل زمینی، اولویت تخصیص کانتینر و بارگیری بر روی کشتی‌ها را برای مشتریان متقاضی حمل سراسری در بنادر مبدأ لحاظ کرده است.

به علاوه، تخفیفات ویژه در حوزه کرایه حمل برای مشتریان متقاضی حمل سراسری در نظر گرفته شده و این در حالی است که به منظور تسهیل هر چه بیشتر، قراردادی از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برای تحویل کانتینر در تمامی انبارهای این شرکت منعقد شده است.

بر اساس اعلام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد و مناطق ویژه، برنامه‌ریزی برای افزایش دپوهای داخلی، ارائه مشوق‌های بیشتر به نمایندگان جذب بار و شرکت‌های فورواردری در قالب Booking Commission و Forwarding Agent Commission و نیز ارائه راهکار بیمه حمل از سوی شرکت برای محمولات سراسری، از جمله اقدامات دیگر ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین کاهش هزینه‌های حق توقف مشتریان در بنادر جنوبی در صورت استفاده از خدمت حمل سراسری از جمله دیگر مزیت‌های استفاده از این روش است.

تسهیل فرآیند ترانزیت و حمل کانتینرهای ورودی به بنادر جنوبی تا مقصد نهایی مورد توافق در برنامه سراسری و وصول هزینه‌های ترخیص و THC پس از رسیدن و تخلیه کانتینر در مقصد نهایی، از جمله دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده، است.

در همین رابطه