رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران در نشست اخیر این کمیسیون بر لزوم تشویق شرکتهای حملونقل بر عضویت در تشکلهای فعال این حوزه تأکید کرد و با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان ریلی و کشتیرانی کشور به ویژه در بندر چابهار به عنوان بندر استراتژیک ایران، گفت: باید به گونهای عمل کنیم که جایگاه ترانزیتی خود را در منطقه از دست ندهیم، متأسفانه امروز کشورهای اطراف ایران به دنبال مسیرهای جایگزین برای حمل و صادرات کالاهای خود هستند.
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران همچنین از لزوم ایجاد اتحادیه سراسری برای کارگزاران گمرکی و فعالان حوزه حملونقل سخن گفت.
قطعی سامانههای گمرکی و اختلالات ناشی از آن در روند فعالیتهای مرزی، مشکل جدی است که امروز صنعت حملونقل کشور را با چالش مواجه ساخته است. بر اساس اظهارات بهاروند اگر شیوه آنلاین برای امور مرزی در نظر گرفته میشود، باید در کنار آن روشهای آفلاین نیز لحاظ شود تا در مواقعی که با مشکل زیرساختی مواجه میشویم، امور قابلیت اجرا داشته باشد و کامیونها پشت مرز معطل نشوند.
بهاروند همچنین بر ضرورت تشکلگرایی در صنعت حمل و نقل تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شرکتهای زیادی در این حوزه حاضر به عضویت در تشکلهای مربوطه نبوده و همین نگرش موجب شده تا بخش حملونقل در سطح کشور قدرت کافی برای بیان دیدگاه و درخواستهای خود نداشته باشد.