مهراله رخشانیمهر، معاون وزیر آموزش و پرورش به پاس قدردانی از زحمات خیرین مدرسهساز، با مدیران و دستاندرکاران جامعه نیکوکاری ابرار دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار علیاصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: مدرسهسازی بهویژه بعد از حوادث غیرمترقبهای چون سیل و زلزله یکی از فعالیتهای دیرپای فعالان اقتصادی در حوزه ایفای مسئولیت اجتماعی است.
او گفت: فعالان اقتصادی با تشخیص درست مسئله یعنی مغفول بودن حوزه آموزش بهویژه در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، در کنار کمکهای ضروری در این مواقع بحرانی، بیشتر کمکهایشان را به سمت بازسازی فضاهای آموزشی هدایت کردهاند. چراکه باور داریم «مدرسهسازی» بستر مناسبی برای ایفای هدفمند و مؤثر مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی است.
او ادامه داد: بیشتر پروژههای مدرسهسازی ابرار پس از بروز حوادثی چون سیل و زلزله ایجاد شدهاند. در همین راستا، پس از سیل ماههای پایانی سال 1398 استان سیستان و بلوچستان و بازدید رئیس محترم اتاق ایران از مناطق سیلزده در معیت وزیر وقت آموزشوپرورش، ساخت 12 مدرسه در این مناطق را بهصورت مشارکتی آغاز کردیم که با توجه به وسعت و پراکندگی، بهمنظور حفظ کیفیت و روند اجرای پروژه نیازمند همکاری حداکثری دستگاههای بیشتری هستیم.
مهراله رخشانیمهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این دیدار با ابراز خرسندی از ایفای مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: جامعه نیکوکاری ابرار توانسته است بهخوبی از ظرفیت فعالان اقتصادی در حوزههای مختلف فعالیتهای عامالمنفعه، بهویژه مدرسهسازی استفاده نماید.
معاون وزیر آموزشوپرورش ضمن قدردانی از مشارکت فعال «جامعه نیکوکاری ابرار» در هنگام بروز حوادث طبیعی، افزود: حضور همکاران جامعه در اتاق بازرگانی ازجمله در زلزله کرمانشاه، ورزقان و سیسخت برای مجموعه نوسازی مدارس باعث قوت قلب و دلگرمی بوده است.
او با اشاره بهسرعت خوب اجرای پروژههای آموزشی آسیبدیده از زلزله سیسخت خاطرنشان کرد: در موضوع زلزله هرمزگان و اندیکای خوزستان نیز با ابراز آمادگی و همکاری خیرین کارهای خوبی انجامشده است.
رخشانیمهر همچنین بر پیگیری و حل مشکلات و تنگناهای مشارکت خیرین و مؤسسات نیکوکاری در اجرای پروژههای مشارکتی تأکید کرد.