علی ربیعی امروز در نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک تهران، از راهاندازی شهرک پوشاک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: نیازمند تشویق افراد برای حضور در این شهرک هستیم و باید نظام حمایتی خوبی را برای آن تدوین کنیم.
وی افزود: مدیریت بنگاههای پوشاک در کشور ما باید ارتقا یابد و نیروهای کار این صنعت از طریق سازمان آموزش فنی و حرفهای بازآموزی شوند.
ربیعی افزود: دوره استاد ـ شاگردی در صنعت پوشاک گذشته است و سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور آمادگی تدوین آموزشهای مورد نیاز فعالان این صنعت را دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه به اتحادیههای صنفی پوشاک در برنامهریزیها و سیاستگذاریها، افزود: برای بالا بردن بهرهوری نیروی کار نیاز به سازمان فنی و حرفهای فعال در این بخش داریم.
ربیعی گفت: برخی پوشاک ما به برند ملی تبدیل شدهاند و بر این اساس به طراحی و مد و برند نیاز داریم. خوشبختانه در بخش طراحی نیروهای خوبی داریم که باید با آخرین متد طراحی دنیا آشنا شوند.
وی تاکید کرد: ذائقه مصرف کننده پوشاک با برند گره خورده است و میتوانیم دستاوردهای تکنیکال و علمی بیشتری را که به واسطه سازمانهای بینالملی میتواند برای ما تسهیل شود و در ورود ما به بازارهای جهانی موثر باشد داشته باشیم.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت نساجی ایران نمرده و باید دوباره احیا شود، گفت: متاسفانه به دلیل عقب ماندگی تکنولوژی صنعت نساجی ما دچار رکود شد و عدم تعهد در تغییر به موقع تکنولوژی موجب شد تا بسیاری از صنایع خود را از دست بدهیم اما اطمینان میدهم که با یک برنامهریزی ۵ ساله و ۱۰ ساله کارخانههای نساجی ما قابل برگشت به رقابتهای منطقهای است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تعداد شاغلان صنعت پوشاک ترکیه را ۱.۵ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: متاسفانه پوشاک ترکیه بخش اعظمی از بازار ایران را اشغال کرده و بازار مصرف ما را به تصرف خود درآورده است اما امیدواریم با راهاندازی شهرک پوشاک و اجرای طرح تکاپو در صنعت پوشاک به هدفگذاری یک میلیون شغل دست پیدا کنیم و با ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در فاز اول بازار داخلی را در اختیار بگیریم.
وی در پایان گفت: بخشی از اقتصاد مقاومتی ما در داخل کشور حول محور صنعت است و صنعت پوشاک به GDPما اضافه میکند لذا باید در سبک خرید لباس تغییرات اساسی ایجاد کنیم و نشان بدهیم که تولیدات ما در خارج طرفدار دارد.