در نشستی که از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار شد، وضعیت صادرات محصولات نورد فولادی، موانع پیشروی آن و راهکارهای توسعه بازارهای صادراتی بررسی شد. در این جلسه نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت نیز حضور داشتند.
در این نشست انسجام و یکپارچگی واحدهای تولیدی به عنوان راهکاری برای حفظ بازارهای صادراتی محصولات فولادی ایران و ورود به بازارهای جدید از سوی صنعتگران و تولیدکنندگان مقاطع فولادی مورد توجه قرار گرفت.
بر این اساس تشکیل شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی پیشنهاد شد تا بازارهای بینالمللی خریدار محصولات فولادی از آفریقا و کشورهای شرق آسیا، تقاضای تجاری خود را بر مبنای سبدی از محصولات نورد اعلام کنند و در چارچوب شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی، نیاز آنها را با استفاده از تولیدات متنوع شرکتهای فعال در این حوزه برآورده و محصولات باکیفیت بالا را به بازارهای صادراتی روانه کرد.
یافتن بازارهای جدید و در پی آن، افزایش صادرات این فرآوردهها و بالا بردن توان رقابت محصولات ایرانی در این بازارها از دیگر دستاوردهای شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی خواهد بود.
در نشست همچنین برخی موانع توسعه صادرات محصولات فولادی از جمله ارزشگذاری گمرک، مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان این حوزه و تعدد بخشنامهها و مقررات دستوپاگیر با مدیران سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران، درمیان گذاشته شد.