نایبرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: در شرایط فعلی کشور، چالش اصلی بنگاههای اقتصادی تابآوری است و مشاوره مدیریت در تحقق این امر بسیار نقش کلیدی دارد.
پیام باقری، در نشست هماندیشی فدراسیون مدیریت و مشاوران کسبوکار با تشکلهای عضو در اتاق ایران، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت فدراسیون مدیریت و تشکلهای همکار، بتوان خدمات مشاوره مدیریت و مشاوره کسبوکار را به شرکتهای عضو اتاقهای سراسر ایران و ۳۹ اتاق مشترک با سایر کشورها ارائه کرد.
عیسی منصوری، رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران، در این نشست با اشاره به جایگاه پژوهش و تحلیل بازار در بهبود تصمیمگیری در بنگاههای اقتصادی به موضوع مشاوره مدیریت در سطح بنگاه، سطح بینالملل و سطح حکمرانی اشاره کرده و گفت: با تعریف دقیق نیاز بازار میتوان پروژههای پژوهشی مشترک را تعریف و با استفاده از ظرفیت فدراسیون و ۲۶ تشکل همکار آن در سال ۱۴۰۴ عملیاتی کرد.
علی چاغروند، معاون توسعه کسبوکار اتاق ایران نیز در این نشست به جایگاه مشاوره مدیریت در ارتقا بهرهوری بنگاههای اقتصادی اشاره و تأکید کرد: در زیرمجموعه معاونت توسعه کسبوکار ایران خدمات مشاوره مدیریت تعریف شده و با همکاری فدراسیون مدیریت و تشکلهای همکار میتوان به تقویت خدمات مشاوره مدیریت و مشاوره کسبوکار در سال ۱۴۰۴ اهتمام ورزید.
در این نشست تفاهمنامه همکاری میان فدراسیون مدیریت و مشاوران کسبوکار ایران و اتاق مشترک ایران و ژاپن تنظیم و اجرایی شد. همچنین مقرر شد تور ویژه سفر یادگیری به مقصد ژاپن با هدف بازدید از تجربههای موفق شرکتهای ژاپنی، شرکت در دورههای آموزشی اصول مدیریت ژاپنی و تحول دیجیتال و بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گیرد. افزون بر این، تجلیل از دستاندرکاران اولین همایش بازار خردهفروشی ایران، حسن ختام این نشست بود.