علی چاغروند، با اشاره به الگوبرداری این نمایشگاه از نمونه جهانیاش گفت: این رویداد در ۵ روز از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت در ۶ گروه کالایی با ۳۴ اتاق استانی، ۳۱ اتاق مشترک و تشکلهای بخش خصوصی که امروز در تجارت بینالمللی صاحبنام هستند در محل نمایشگاه بینالمللی میزبان فعالان اقتصادی است.
او افزود: ایران اکسپو، یکی از بهترین ابزارهای عرضه ظرفیتهای تولیدی و صادراتی است و تولیدکنندگان ایرانی میتوانند در این رویداد محصولات خود را در دنیا معرفی کنند؛ زمان تغییر مدلهای تجاری رسیده است و اکسپو یکی از بهترین روشهاست.
رئیس ستاد ایران اکسپو اتاق ایران گفت: این نمایشگاه مزیتهای اقتصادی ایران را در حوزه نفت و گاز، معدن و صنعت به نمایش میگذارد.
چاغروند با اشاره به اتاق مشترک ایران و کشورهای خارجی به حضور کشورهای مختلف در این رویداد اشاره کرد و گفت: حضور بازرگانان و مقامات کشورهای خارجی در کنار حضور دو رئیس جمهور، معاون وزیر، و بیش از بیست رئیس اتاق بازگانی به کیفیت این فرایند کمک خواهد کرد.
او با بیان اینکه اتاق ایران در برگزاری همایشها و نشست های تخصصی مشارکت دارد، ادامه داد: ما از ظرفیت کمیسیونهای تخصصی خودمان برای برگزاری این نشست های تخصصی استفاده کردیم.
طی پنج روز در صبح و بعدازظهر نشست برگزار خواهیم کرد. همچنین امسال سعی کردیم نشست های B۲B را هم به شکل منسجم و جدی برگزار کنیم.
رئیس ستاد ایران اکسپو اتاق ایران در خصوص دعوت از مهمانان خارجی تاکید کرد: کیفیسازی حضور مهمانهای خارجی در اکسپو امسال مد نظر بود. ما از لیستی که از کشور مورد نظر ارسال شد راستی آزمایی کردیم تا کیفی سازی شود و تجار واقعی طرف کار با ایران حاضر شوند.
چاغروند تأکید کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ فرصت مهمی برای نمایش توانمندیهای اقتصادی ایران و تقویت روابط تجاری بین المللی است. اتاق بازرگانی ایران با حضور یکپارچه و برنامه ریزی دقیق، تلاش میکند این رویداد به بهترین شکل برگزار شود.
او به استقبال دانشجویان و فعالان اقتصادی از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه فرصتی برای آشنایی با ظرفیتهای پیش روست و نشستهای تخصصی و همایشهایی که با محوریت کمیسیونهای تخصصی اتاق ایران برگزار میشود و ایران اکسپو بهترین روش برای نمایش توانمندیهای صادراتی ایران خواهد بود.