سید مصطفی موسوی، در حاشیه هفتمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران، با اشاره به همکاری نزدیک اتاق مشترک ایران و ویتنام با سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: ما برنامهریزی منسجمی را برای حضور مؤثر در بازارهای منطقهای و افزایش مبادلات تجاری با اعضای آسهآن دنبال میکنیم.
وی همچنین به نقش تسهیلگری سازمان توسعه تجارت اشاره کرد و گفت: این سازمان بهعنوان نهاد راهبردی، زمینه لازم برای برگزاری نشستهای B2B، کنفرانسهای سرمایهگذاری و معرفی فرصتهای صادراتی را فراهم کرده است. نمونه بارز این تلاشها، رویداد امروز است.
موسوی در ادامه به معرفی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ASEAN پرداخت و افزود: آسهآن متشکل از 10 کشور ازجمله ویتنام، اندونزی، مالزی، تایلند و فیلیپین، یکی از بزرگترین قطبهای اقتصادی در جهان است و بازار بزرگی با جمعیتی بالغبر ۶۵۰ میلیون نفر در اختیار دارد. حضور ایران در این بازار میتواند به توسعه صادرات کشور بسیار کمک کند.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام با تأکید بر اهمیت تقویت روابط تجاری با کشورهای آسهآن، خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصتها بهرهبرداری کنیم تا بتوانیم محصولات ایرانی را به بازارهای جدید معرفی کرده و سهم خود را در اقتصاد جهانی افزایش دهیم.