فرج‌الله معماری

05 آبان 1404
شناسه : 87716
لینک : https://otaghiranonline.ir/news2/87716

یادداشت روز، ۵ آبان‌ماه

طلای سرخ، نشان مزیت ایران

فرج‌الله معماری رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران در یادداشتی تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی صادرات، توسعه صنایع فرآوری و حفظ اصالت محصول را راه ماندگاری زعفران به عنوان یک مزیت ملی عنوان کرد.

زعفران فقط یک ادویه نیست؛ نشان اصیل اقتصاد ایران در بازار جهانی است. هر گرم آن، نتیجه هزاران ساعت تلاش کشاورزانی است که هنر را با صبر درآمیخته‌اند.اما ارزش زعفران در مزرعه خلق نمی‌شود، در برند، بسته‌بندی و بازارسازی معنا می‌یابد.

اگر زنجیره تولید تا صادرات هوشمندانه مدیریت شود، زعفران می‌تواند نماد اقتصاد غیرنفتی ایران باشد. تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی صادرات، توسعه صنایع فرآوری و حفظ اصالت محصول، راه ماندگاری این مزیت ملی است.

در جهان امروز، رقابت نه بر سر تولید، بلکه بر سر روایت است؛ و زعفران، روایت اصیل کار ایرانی است. تحول کشاورزی از آن کشوری است که زمین را هنرمندانه بکارد و محصول را هوشمندانه بفروشد و هر رشته زعفران را، نشان عزت، مهارت و هویت اقتصادی خود بداند.