نخستین جشنواره برترینهای روابط عمومی تجاری با حضور نایبرئیس و عضو هیات رئیسه اتاق ایران و روسای اتاقهای سنندج و خرمشهر به همت اتاق زنجان برگزار شد.
در این نشست صمد یوسفی اصل رئیس اتاق زنجان به نقش روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: در دنیای پیچیده امروز جایگاه روابط عمومیها مشخص است و باید گفت رسانه بسترساز شفافیت، اعتماد و سرمایهگذاری است و فضای اقتصادی را امیدبخش میکند. پس ارتباط تنگاتنگی بین اقتصاد و فعالیتهای رسانهای وجود دارد که باید از آن بهترین بهره را برد.
او ادامه داد: توسعه اقتصادی در گرو توسعه هدفمند است و باید به همت رسانهها تصویری شفاف و واقعی از محیط کسبوکار کشور ارائه دهیم تا شاهد قوام بخشیدن به فعالیتهای تجاری و سرمایهگذاری کشور در سطح بینالمللی باشیم.
این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: اولین و قویترین سفیر هر اتاقی، روابط عمومی آن است که تصویری واقعی از ظرفیتهای کشور ارائه میدهد.
او با تاکید براینکه رسانه و روابط عمومی موفقیتهای اقتصادی را برای مردم ملموس میکنند و فضای کارآفرینی را امیدبخش میسازند،افزود: هر خبر دقیق اقتصادی، گامی به سوی توسعه پایدار است، اما توسعه اقتصادی در گرو توسعه ارتباطات هدفمند است.
در ادامه اسمعیل رحمانی دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از روند برگزاری این جشنواره، انتخاب روابط عمومیهای برتر، اهداف آن و فرآیند فعالیتهایی که در چارچوب آن انجام شده، ارائه داد.
روابط عمومی اتاقها باید کارآفرینان را به عنوان قهرمانان ملی معرفی کنند
محمدرضا نوروزپور معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در این مراسم تصریح کرد: روابط عمومیها باید مسئلهمحور باشند و برای این منظور باید پدیدههای پیچیده حاکم بر جهان را به خوبی درک کنند. باید در کنار انتشار اخبار به این بیاندیشند که با چه مسائلی مواجه هستیم و چگونه میتوان آنها را حل کرد. در این رابطه باید گفت اصلیترین مسئله اقتصاد است و اتاقها و روابط عمومی آنها ماموریت محوری برعهده دارند و باید تصویر سرمایه، سرمایهگذاری و کارآفرینی را در کشور بهبود ببخشند.
او تاکید کرد: باید جایگاه واقعی سرمایه و سرمایهگذاری را به درستی نشان داده و در سطح جامعه نهادینه کنیم. باید کارآفرینان را به عنوان قهرمانهای ملی معرفی کنیم.
نوروزپور افزود: روابط عمومیها باید سرمایهگذاری را از یک موضوع دست نیافتنی به اقدامی شدنی و در دسترس تبدیل کنند. باید رویکردها و ذهنها را آماده کنیم و اجازه ندهیم که به فقر بیاندیشند. بیاموزیم که هرکس میتواند کسبوکاری راه بیاندازد و این هدف با تغییر نگاهها و رویکردها محقق میشود. مردم باید بیاموزند که ثروتآفرینی امکانپذیر است.
در بخش انتهایی این جشنواره از کتاب استاندارد مدیریت روابط عمومی تجاری رونمایی شد.