رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دستور فوری وزیر صنعت برای تشکیل کمیته بررسی تلفات جاده‌ای

پس از دو وقوع دو سانحه اخیر برای اتوبوس‌‌‌های مسافربری، وزیر صنعت دستور داد فورا کمیته‌ای برای بررسی سهم مراکز صنعتی در تلفات جاده‎ای تشکیل شود.

27 شهریور 1396
کد خبر : 10160
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پس از دو وقوع دو سانحه جاده‌ای برای اتوبوس‌‌ دانش‌آموزان هرمزگانی و سقوط اتوبوس دیگری به دره‌ای در نزدیکی منطقه جاجرود، وزیر صنعت به معاون خود دستور داد فورا کمیته‌ای برای بررسی سهم مراکز صنعتی در تلفات جاده‎ای تشکیل دهد.

محمد شریعتمداری، در نامه‌تی به معاون امور صنایع خود دستور داد تا هر چه زودتر کمیته بررسی تلفات جاده‌ای مرکب از دستگاه‌های مسئول برای بررسی سهم مراکز صنعتی در تلفات جاده‌ای را تشکیل دهد.

در نامه شریعتمداری آمده است:

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی تعیین سهم هریک از مراکز صنعتی و نیروی انتظامی و وزارت راه در تلفات جاده‌ای فوراً کمیته مشترکی مرکب از خودروسازان قطعه سازان سازمان ملی استاندارد و نیروی انتظامی و آن معاونت تشکیل و در تعیین همه علل مربوط به مراکز صنعتی در افزایش تلفات و معلولیت‌های جاده و برنامه زمان‌بندی روشن برای رفع کامل نواقص مربوط اقدام و گزارش برنامه عملیاتی مذکور را به اینجانب ارائه کنید.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ایران در رتبه هشتم بالاترین تصادفات جاده‌ای در سال جای گرفته است. در این لیست لیبی بالاترین میزان تصادفات جاده‌ای در سال را دارد و کمترین میزان به کشورهایی چون سوئد و بریتانیا اختصاص دارند.

در همین رابطه