رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در شورای گفت‌وگوی این استان

دستگاه‌های اجرایی نباید با دستورالعمل‌های داخلی مانع اجرای قانون شوند

بیست و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در محل اتاق برگزار شد.

26 شهریور 1396
کد خبر : 10175
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در اتاق این استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست با تأکید بر لزوم اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی نباید با اجرای دستورالعمل‌های داخلی، مانع اجرای قوانین شوند بلکه همه باید قوانین را لازم‌الاجرا محسوب کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: هر چند بعضی قوانین نیازمند اصلاح هستند و باید از مجاری مختلف برای اجرای قوانین تلاش کنیم اما تا زمانی که قوانین اصلاح نشده‌اند باید متن صریح قانون خارج از هر گونه تفسیر اجرا شود.

جمعه‌ای ادامه داد: تلاش برای اصلاح قوانین و شناسایی قوانین مخل کسب‌وکار از وظایف اصلی شورای گفت‌وگو است، بر همین اساس در دور جدید افرادی با نگرش‌های تخصصی به بدنه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه‌ شده‌اند.

استاندار سمنان نیز در این نشست، ظرفیت کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان را بالا ارزیابی کرد و گفت: اصلاح دستورالعمل جدید شورا نشانگر این است که ترکیب جدید باید کارشناسی‌تر باشد.

محمدرضا خباز ادامه داد: دبیرخانه شورا این آمادگی را دارد که نظرات صاحبان صنایع، دانشگاهیان و دیگر فرهیختگان استان را دریافت و نظرات کارشناسی را ارائه کند.

در این نشست موضوعات معافیت مالیاتی کشاورزان و تهاتر طلب پیمانکاران از دولت با حفظ ارزش اوراق مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه