رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در دیدار رئیس اتاق یاسوج و سفیر عمان مطرح شد

کهگیلویه و بویر احمد آماده سرمایه‌گذاری مشترک اقتصادی با عمان

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با سفیر عمان بر گسترش روابط اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با این کشور تأکید کرد.

30 مهر 1396
کد خبر : 10657
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با سفیر عمان بر گسترش روابط اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با این کشور تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست به حضور هیات تجاری اقتصادی اتاق یاسوج در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های ایران در عمان و دیدار با مقامات این کشور اشاره کرد و گفت: در این همایش که بخشی از محصولات و توانمندی‌های استان را عرضه کردیم به این باور رسیدیم که با عمان به‌عنوان کشور دوست، برادر و همسایه، منافع مشترکی داریم و می‌توانیم در حوزه تجارت و مراودات اقتصادی باهم همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم.

جبار کیانی پوربیان کرد: طی بازدید هیات اتاق یاسوج از ظرفیت‌های عمان، شرایط این کشور را برای افزایش همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی بسیار خوب و ایده ‌آل یافتیم؛ بدون شک می‌توانیم با عمان با توجه به ظرفیت‌های دو طرف، فعالیت اقتصادی و تجاری خوبی داشته باشیم.

کیانی پور ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌ گردشگری، گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، نفت و پتروشیمی، صنایع تبدیلی، انرژی‌های پاک را معرفی کرد و افزود: ما در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های باغی و گیاهان دارویی فراوانی داریم که می‌توانیم در این زمینه باهم کارکنیم.

وی ادامه داد: این استان با توجه به دارا بودن چند اقلیم مختلف، صنایع و محصولات متفاوتی را نیز در دل خود دارد؛ در اقلیم گرمسیری استان صنایع پایین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین باغات مرکبات و در اقلیم سردسیری محصولات باغی، صنایع تبدیلی کارخانجات عصاره گیری گیاهان دارویی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین صنعت پرورش گل رز از توانمندی‌های این استان است.

کیانی پور افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در عمان برای کاهش تعرفه تجاری و بارگیری و باراندازی محصولات و ارسال آن‌ها به سراسر دنیا ایجادشده است، می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترکی هم در عمان و هم در ایران داشته باشیم. همچنین در حوزه خدمات فنی مهندسی که امروزه عمان نیاز به آن را به‌شدت احساس می‌کند، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 1400 شرکت ساختمانی و خدمات فنی مهندسی ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد.

رئیس اتاق یاسوج بیان کرد: کهگیلویه و بویر احمد همچنین در تولید گوشت قرمز نیز با توجه به ارگانیک بودن و طبیعی بودن خوراک دام در استان ظرفیت خوبی دارد که در طول سال‌های اخیر نیز شاهد این تجارت با عمان بوده‌ایم.

او ضمن تشکر از حمایت‌های سفیر عمان در ایران در ارتباط با گشایش اعتبارات اسنادی افزود: با توجه به اینکه روزبه‌روز حجم مبادلات ایران و عمان در حال افزایش است، ضرورت همکاری‌های مشترک برای اعزام و دعوت هیات‌های اقتصادی دوجانبه یک ضرورت و امری اجتناب‌ناپذیر و مهم به نظر می‌آید.

کیانی پور گفت: ما باور داریم به‌جای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی با عمان بهتر است که به نمایشگاه‌های تخصصی بپردازیم تا از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر و بهتر آشنا شویم.

تمایل عمان برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

سفیر عمان نیز در این نشست گفت: از صحبت‌های شما این‌طور دریافتم که اطلاعات خوب و درک زیادی از موقعیت کلی دو کشور دارید. ما نیز این شرایط را درک کرده و به دنبال گسترش روابط اقتصادی با ایران هستیم.

سف سعود بن احمد البروانی افزود: در همین راستا ارتباطات بسیار خوبی با وزارتخانه‌های اقتصادی ایران برقرار کرده‌ایم. در تلاش هستیم که به‌زودی اداره‌ی جداگانه‌ای از کمیسیون‌های اقتصادی‌مان در ایران و در ارتباط با این وزارتخانه‌ها ایجاد کنیم.

سفیر عمان در مورد وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: حضور اقای دکتر در وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق امیدوارکننده‌ای برای گسترش روابط و همکاری‌های مشترک دو طرف است. در آینده‌ نزدیک نیز در مسقط با وزیر دیداری خواهم داشت که در خصوص فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری و توسعه روابط ایران و عمان صحبت خواهم کرد.

موضوعات :
در همین رابطه