رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با سفیر هند عنوان کرد

صنعت و گردشگری راه‌های توسعه روابط اصفهان و هند

به گفته سفیر هند در ایران حجم تجارت ایران و هند ظرفیت افزایش تا 30 میلیارد دلار را دارد و ازاین‌رو باید راه‌های توسعه روابط بررسی شود.

24 آبان 1396
کد خبر : 11038
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر هند در ایران طی سفر به اصفهان با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این دیدار گفت: اتاق‌های بازرگانی اصفهان و هند می‌توانند با توسعه تجارت و تبادل کالا و خدمات بر روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور تأثیر زیادی بگذارند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هند با اتاق اصفهان شد و گفت: اتاق‌های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورها هستند و می توانند با تبادل کالا و خدمات، بین دو کشور صلح و دوستی ایجاد کنند.

سهل‌آبادی افزود: اتاق اصفهان آماده است اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی استان را باهدف توسعه روابط اقتصادی با بنگاه‌های اقتصادی هندوستان، در اختیار سفارت هند در ایران قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.

او اصفهان را صنعتی‌ترین استان ایران برشمرد و گفت: فعالیت هشت هزار واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی نشان از جایگاه اثرگذار این استان در اقتصاد کشور دارد و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه روابط اقتصادی بین ایران و هند ایفا کند.

سهل آبادی با اشاره به اقامت چندین هندی در اصفهان و فعالیت یک رستوران هندی در این شهر گفت: گردشگری می‌تواند هند و اصفهان را بیش ‌ازپیش به هم نزدیک کند.

سفیر هند در ایران نیز در این دیدار با اشاره به گشایش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران گفت: ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری، فرهنگی و هنری در طول تاریخ است که اصفهان همواره نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است. دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی هند می‌تواند در استان‌هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیکی ‌بین بازرگانان دو کشور فراهم کند.

سوراب کومار افزود: حجم تجارت هند و ایران 13 میلیارد دلار است. حجم تجارت دو کشور تا 30 میلیارد دلار ظرفیت دارد. ازاین‌رو باید راه‌های توسعه روابط بررسی شود.

وی از همکاری هند در توسعه بندر چابهار ایران خبر داد و گفت: همکاری در تولید فولاد و ریل می‌تواند گام مؤثری در همکاری‌های اقتصادی دو طرف داشته باشد.

کومار از امضا شدن توافق‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امضای این توافقنامه می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

موضوعات :
در همین رابطه