رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق خرمشهر عنوان کرد

بهره‌مندی مطلوب از ظرفیت‌های کشورهای همسایه راهی برای توسعه است

رئیس اتاق خرمشهر اشتراکات زبانی و دینی با اغلب کشورهای همسایه را عاملی مهم در جهت رشد سطح معاملات دوجانبه ایران و کشورهای منطقه می داند.

24 آبان 1396
کد خبر : 11039
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق خرمشهر اشتراکات زبانی و دینی با اغلب کشورهای همسایه را عاملی مهم در جهت رشد سطح معاملات دوجانبه ایران و کشورهای منطقه می داند.

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر

هیات تجاری اتاق خرمشهر اخیراً به قطر سفر کرده و ضمن شرکت در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی دوحه، با سفیر ایران در این کشور هم دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به سفر اخیرش به قطر گفت: خرمشهر ظرفیت‌های گسترده و بی‌مانندی در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع غذایی و محصولات کشاورزی دارد. امتیازات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهرستان در کنار راه‌های ارتباطی و ترانزیتی متنوع دریایی، هوایی، زمینی و ریلی می‌تواند این منطقه را به بزرگ‌ترین گلوگاه تجاری منطقه تبدیل کند.

هانی فیصلی ادامه داد: با توجه به این‌که توسعه اقتصادی منطقه با توسعه مراودات تجاری سریع‌تر خواهد بود، اتاق خرمشهر باهدف توسعه روابط تجاری و جذب سرمایه‌گذارهای خارجی اقدام به اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف کرده و اولویت با کشورهای همسایه است.

فیصلی افزود: در این راستا و پس از اعزام هیات تجاری به عمان، هیاتی تجاری هم‌زمان با نمایشگاه مواد غذایی دوحه به قطر اعزام شد. اتاق خرمشهر با راه‌اندازی غرفه در این نمایشگاه سعی در شناساندن بهتر صنایع، محصولات کشاورزی و غذایی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری منطقه کرده است.

وی اشتراکات زبانی و دینی با اغلب کشورهای همسایه را عاملی مهم در جهت رشد سطح معاملات دوجانبه ایران و کشورهای منطقه دانست و افزود: بهره‌مندی مطلوب از شرایط کشورهای همسایه و بهره‌گیری از بازار آن‌ها برای تولیدات و کالاهای داخلی راهی برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت اقتصادی خواهد بود چراکه کشورهایی همچون قطر با توجه به محدودیت روابط تجاری با کشورهای هم‌جوار و نیاز به محصولات ایرانی بازاری مهم و مفید برای محصولات ایرانی هستند.

فیصلی توسعه صادرات غیرنفتی را در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از اهداف اتاق خرمشهر دانست و گفت: سعی داریم با شناساندن ظرفیت‌ها، محصولات و صنایع کشور به قطر، صادرات غیرنفتی به این کشور را افزایش و از این طریق به ارزآوری، تقویت تولید و درنهایت ایجاد اشتغال لازم یاری برسانیم.

دیدار با سفیر ایران در دوحه، شرکت در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی قطر، بازدید از میادین میوه و سبزیجات به ‌منظور بررسی مشکلات حمل‌ونقل و بسته‌بندی تره‌بارهای صادراتی ایران به قطر و دیدار با بازرگانان کشور قطر و کشورهای دیگر به‌منظور گسترش مراودات تجاری خرمشهر با سایر کشورها از برنامه‌های هیات تجاری اتاق خرمشهر بود.

موضوعات :
در همین رابطه