رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاران را از ورود به صحنه تولید و اشتغال ناامید نکنیم

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران معتقد است اکثر سرمایه‌گذاران کشور با نیت ایجاد روتق در تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی پا به عرصه گذاشته‌اند و نباید با کارشکنی، اسباب یاس و ناامیدی آنها را فراهم آورد.

29 آبان 1396
کد خبر : 11093
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیئت‌رئیسه اتاق و رئیس اتاق اردبیل در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری این استان حضور پیدا کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه‌گذاران به سمت بازار، تولید و صنعت سوق پیدا کرده و در حوزه کارآفرینی و حل بحران اشتغال نقش ایفا کنند.

حسین پیرموذن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: در شرایط کنونی که کشور به شدت نیازمند حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و عوامل دخیل در قانون‌گذاری باید بستری را فراهم آورند تا سرمایه‌گذاری با سهولت کامل و رغبت در همه استان‌های کشور اتفاق بیفتد.

وی با دفاع همه‌جانبه از اهالی تولید، صنعت و فعالان بخش کشاورزی و گردشگری که در ایجاد رونق اقتصادی سهیم هستند، خاطرنشان کرد: این نهایت بی‌انصافی است که بخواهیم سرمایه‌گذاران را به اشکال مختلف از صحنه بیرون کرده و یا در مسیر ارائه توانمندی آنها خللی ایجاد کنیم.

رئیس اتاق اردبیل بر این باور است که در شرایط کنونی تمرکز بر دو اصل تولید و اشتغال می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی و مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، رها کند.

پیرموذن با یادآوری اینکه اتاق بازرگانی به عنوان حامی و پشتیبان بخش خصوصی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند، تصریح کرد: نباید با برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر اسباب دلسردی فعالان اقتصادی را ایجاد کنیم. جهاد مقدس در شرایط کنونی پشتیبانی از تولید و اشتغال است.

استان اردبیل در بخش سرمایه‌گذاری جزو استان‌های عقب مانده است

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز با حضور در این نشست گفت: استان اردبیل ازلحاظ توسعه، پیشرفت، عمران، آبادی و سرمایه‌گذاری جزو استان‌های عقب مانده محسوب می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مرتبط با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید با درک صحیح از وضعیت اقتصادی و بیکاری موجود در استان در راستای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری اهتمام بورزند.

معاون اجتماعی دادگستری استان اردبیل با اشاره به بررسی 5 پرونده واحد تولیدی در این جلسه از رسیدگی به حدود 50 پرونده مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری خبر داد.

خدادادی ادامه داد: وظیفه همه حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی است و اشتغال، کارآفرینی و تولید از موارد بسیار مهم و حیاتی است که برای استان هم اهمیت خاصی دارد.

موضوعات :
در همین رابطه