رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق سمنان با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

فعالان اقتصادی، فرصت مذاکره با سرمایه‌گذاران را از دست ندهند

همایش معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران از تاریخ ۴ الی ۷ آذر با حضور اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی، در محل همایش بین‌المللی صداوسیما و هتل پارسیان استقلال برگزار می‌شود که در حاشیه آن حدود 300شرکت ایرانی با 100شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

29 آبان 1396
کد خبر : 11094
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران قرار است با همت اتاق سمنان، از تاریخ ۴ الی ۷ آذر با حضور اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی، 100شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران و حدود 300 شرکت ایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما و هتل پارسیان استقلال برگزار شود.

در نشست مشترکی که استانداری سمنان با محوریت این همایش و با حضور فعالان اقتصادی در محل سالن اجتماعات اتاق سمنان برگزار کرد، علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: این همایش از تاریخ ۴ الی ۷ آذر با حضور اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی،در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما و هتل پارسیان استقلال برگزار می‌شود و تشکل‌های اقتصادی ایرانی و حدود 100 سرمایه‌گذار خارجی در این همایش حاضر می‌شوند.

 رئیس اتاق سمنان، با بی‌اثر خواندن تهدیدات جدید دولت آمریکا در جوامع بین‌المللی، اظهار کرد: باوجود مواضع ضد برجامی ترامپ، شرکت‌های مختلف اروپایی مراودات تجاری خود با ایران را از سر گرفته‌اند به‌طوری‌که حجم اعزام هیئت‌های اروپایی به اتاق‌های بازرگانی دو چندان شده است.

جمعه‌ای حضور 100 سرمایه‌گذار و اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی در نشست مذکور را نشانگر پراهمیت بودن مذاکرات تجاری با ایران برای طرف خارجی دانست و از فعالان اقتصادی درخواست کرد که فرصت مذکور را از دست ندهند و در دیدارهای تجاری حداکثر بهره را ببرند.

 در ادامه محمدرضا خباز، استاندار سمنان با تأکید بر این‌که قانون سرمایه‌گذاری مطلوب و راهگشای مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی در ایران است، خاطرنشان کرد: مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی آن‌هم پس از تحریم‌ها و به‌خصوص در دوره جدید تهدیدهای مسئولان آمریکا، برای جهان پیام ویژه‌ای دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: برگزاری این همایش می‌تواند نمایش این پیام برای جهانیان باشد که باوجود تحریم‌های گذشته و تهدیدهای فعلی استکبار جهانی، در یک استان از ایران اسلامی بهترین زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی با چنین ترکیبی وجود دارد.

خباز تصریح کرد: پس از برجام، باوجود تهدیدهای استکبار و سخنرانی‌های ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا، شاهد سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان، در صنایع بالادستی ایران بودیم که بهترین نشانه برای رغبت صنایع بزرگ دنیا برای بهره‌مندی از تولید در ایران و مشارکت اقتصادی است.

استاندار سمنان اضافه کرد: مباحثی برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاری در همایش سرمایه‌گذاری استان پیش‌بینی و طراحی‌شده تا علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه‌گذاران خارجی هم دعوت شوند که نشان‌دهنده جذاب بودن زمینه اقتصادی ایران برای مشارکت اقتصادی کشورهای بزرگ جهان است.

خباز به بهترین امتیازهای ممکن برای بهره‌مندی در همایش سرمایه‌گذاری استان در آذر 96 اشاره و بیان کرد: مدت‌ها تحریم استکبار، خواسته یا ناخواسته، مانع ورود فناوری‌های نوین صنعتی شده و فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید واحدهای صنعتی استان سمنان را به همراه داشته شده است که ورود سرمایه‌گذاران و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیز شدن به دانش و فناوری روز، می‌تواند زمینه تولید بیشتر و اشتغال‌زایی بیشتر را در استان سمنان فراهم کند.

موضوعات :
در همین رابطه