رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

راهنمای کارآفرینی

پنج راهکار برای افزایش اشتیاق و سازندگی در کار

امیر محمد رمدانی دانشجوی دکترای صنایع یادداشتی از آدام تورن مدرس بین‌المللی کارآفرینی در مورد راه‌های رهایی یک کارآفرین از روزمرگی را برای پایگاه خبری اتاق ایران ترجمه کرده است.

ترجمه: امیر محمد رمدانی

دانشجوی دکتری صنایع
21 مرداد 1396
کد خبر : 1112
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

برخی اوقات حتی با داشتن مسئولیت‌های متنوع کارآفرینی ، ممکن است درگیر کارهای روزمره کسل کننده شوید. اما می‌توانیم با راهکارهای مفید که طی سال‌ها فرا گرفته‌ایم، از این مشکلات جلوگیری کنیم. در این مقاله پنج راهنمایی ارائه شده تا هر روز را با انگیزه شروع کنید.

1 .تدوین اهداف برای ایجاد انگیزه درونی

بسیار سخت است کاری را بدون هدف انجام دهید. پس در ابتدای روز، فهرست کوتاهی از اهداف تهیه نمایید و تا عصر آن‌ها را اجرا کنید. اهداف باید قابل دستیابی بوده و نسبت به اهداف دراز مدت شما بسیار سودمند باشند. هر شخصی می‌خواهد اقدامات فراتری از لیست اهداف را عمل کند. ثبت نوشتاری اهداف به شما در سراسر روز انگیزه می دهد.

2 .صبح را با مواردی که از آن لذت‌بخش شروع کنید

"متیو" و "من" همیشه روز خود را با یک یادداشت مثبت شروع و به پایان می‌بریم. چه موردی باعث می‌شود در زمانی که بسیار مشغول کار هستید یا خسته‌اید به کارتان ادامه دهید؟ پیاده‌روی هنگام طلوع آفتاب خوب است یا یک فنجان قهوه یا چای؟ مهم نیست چه باشد، فقط صبح‌ها زمان برای این کارها بگذارید.

3 . دست از تلاش نکشید

به خودتان اجازه تنبل شدن ندهید. «چرت زدن» در برخی ساعات وسوسه کننده است، اما استراحت کردن چه خواب باشید یا برای ده دقیقه رسانه اجتماعی را مرور کنید- انگیزه شما را کم می‌کند و مانع شروع یک روز پر انرژی خواهد شد. اجازه ندهید اینترنت وقت شما را بگیرد، مهم نیست چند بار به خودتان می گویید این آخرین گزارش خبری است که می خوانید یا آخرین فیلمی است که می بینید. دست از تلاش برندارید و به فهرست خود عمل کنید.

4 .فعالیت‌های خود را با یک نفر بررسی کنید

تشکیل تیم با یک نفر نه تنها به شما کمک می‌کند تا جوابگو باشید، بلکه روز کاری شما را هیجان انگیزتر خواهد کرد. یک نفر از جامعه کارآفرینی، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را انتخاب کنید تا پیشرفت خود را هر روز بررسی کنید و به تبع آن انرژی خود را افزایش دهید. من و برادرم چند بار در روز با یکدیگر تعامل می‌کنیم، بنابراین اگرچه دور از یکدیگر زندگی می‌کنیم، هرگز در کسب و کار تنها نیستیم. فرد شایسته به شما کمک می‌کند در دوران سخت به کارتان ادامه دهید. مطمئن شوید شما نیز همین نقش را برای آن‌ها ایفا می‌کنید.

5 .سازمان یافته باشید.

اگرچه محل کارتان باید به طور نسبی تمیز و مرتب باشد، اما این تنها کاری نیست که باید برای سازمان یافته بودن فعالیت‌ها انجام دهید. تاریخ‌های مهم را در دستور کارتان یادداشت نمایید تا آن‌ها را فراموش نکنید. برنامه‌های کاری و پیشرفت‌های خود را در محلی مناسب و قابل دسترس بگذارید. بجای اینکه تمام فعالیت‌ها را همزمان انجام دهید آن‌ها را جداگانه شروع و به اتمام برسانید. یک طرز فکر سازمان یافته، دیدگاه سودبخش و مؤثری است.

 

نویسنده: آدام تورن

منبع: www.entrepreneur.com

موضوعات :
در همین رابطه