رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان مطرح کرد

ضرورت همکاری سازمان‌های دولتی با اتاق‌ها برای راستی‌آزمایی استفاده از کارت بازرگانی

رئیس اتاق آبادان می گوید همکاری و هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل گمرک استان خوزستان با اتاق های بازرگانی برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از کارت های بازرگانی ضروری است.

19 آذر 1396
کد خبر : 11325
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سومین جلسه کمیته پایش کارت های بازرگانی استان خوزستان با حضور هیات رئیسه اتاق های اهواز و خرمشهر، سازمان صنعت و معدن استان و روسای سازمان صنعت و معدن شهرهای آبادان و خرمشهر، رییس اداره کل گمرکات، رئیس ثبت اسناد و رئیس امور مالیاتی آبادان در محل اتاق آبادان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست تاکید کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از کارت های بازرگانی، یکپارچه بودن سامانه صدور کارت هوشمند بازرگانی با همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل گمرک استان خوزستان با اتاق های بازرگانی ضروری است.

 مسعود خیاط زاده افزود: برخی از دارندگان کارت های بازرگانی که مستقیما در امور تجارت فعالیت نمی کنند با واگذاری  کارت های خود به افراد سودجو و عموما واسطه گر در پایان سال مالی با بدهی سنگین مالیاتی بابت واگذاری کارت خود به دیگران مواجه می شوند.

خیاط زاده ادامه داد: اتاق آبادان با اطلاع رسانی دقیق و منظم و دیگر اقدامات موثر موفق شد تا حدود زیادی از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. این اقدامات درصورتی موثرتر واقع خواهد شد که دیگر نهادهای ذیربط نظیر سازمان صنعت و معدن، اداره کل گمرک و اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز به شکل منسجم و برنامه ریزی شده وارد عمل شوند تا دارندگان کارت های بازرگانی بدانند کارت هایی که در اختیار دارند چه امتیازات واقعی و قانونی برای آن ها خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم استیفاء حقوق دولت افزود: واقع نگری و راست آزمایی دراستفاده از کارت های بازرگانی در جهت کمک به درآمدهای واقعی و به حق دولت است که ما به عنوان بخش خصوصی باید حقوق، منافع و عدالت ملی را در نظر گرفته و اجازه ندهیم واسطه گران سودجو با استفاده غیر متعارف از کارت های بازرگانی و ضعف در نظارت بر قوانین تجاری بویژه واردات؛ ضمن برخورداری از معافیت های مربوطه، هزینه های هنگفتی بردوش کسانی بگذارند که ناآگااهانه کارت های بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار داده اند.

رئیس اتاق آبادان پیشنهاد کرد برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی از این پس متقاضیان کارت های بازرگانی صورتحساب جاری یک ساله ی خود را ارائه دهند. ضمن آنکه کارت  بازرگانی فرد متقاضی مورد تایید اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن قرار بگیرد.

 

در همین رابطه