رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست اخیر کمیسیون تصمیم‌گیری شد

برگزاری سه همایش تا پایان سال جاری از سوی کمیسیون گردشگری اتاق ایران

نشست اخیر هیات رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران به تبیین برنامه‌های کمیسیون متناسب با اولویت‌های 2 ساله دوم با توجه به آیین‌نامه داخلی ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران اختصاص یافت.

19 آذر 1396
کد خبر : 11329
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در تازه‌ترین نشست خود به برنامه‌های دوره دوم این کمیسیون اشاره کردند. قرار است تا پایان سال جاری سه همایش با موضوع توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری، اقتصاد هنر و گردشگری ورزشی با رویکرد ورزش‌های آبی و دریایی با همکاری منطقه آزاد اروند از سوی کمیسیون گردشگری اتاق ایران برگزار شود.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن ارائه گزارشی در مورد کسب رتبه اول در بین کلیه کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران به اولویت‌های کمیسیون در دوره دوم اشاره و تصریح کرد: با استناد به ماده 22 شیوه‌نامه مصوب چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون‌ها، پس از تعیین و تصویب اولویت‌ها و اهداف دو ساله کمیسیون، کمیسیون‌ها باید برنامه‌های عملیاتی را در راستای اولویت‌ها و اهداف، تعریف و اجرا کنند.

گفتنی است ارزیابی مجموعه فعالیت‌های کمیسیون در بازه زمانی 3 ماهه و همچنین در پایان دوره دو ساله بر اساس میانگین وزنی معیارهایی مشخص با حضور هیات رئیسه کمیسیون، ناظر راهبردی امور کمیسیون‌ها و رئیس دبیرخانه انجام می‌شود. این معیارها شامل همسویی برنامه‌های اجرا شده با اولویت‌های کمیسیون، تأثیرگذاری برنامه‌های اجرا شده بر محیط کسب‌وکار متناظر با حوزه فعالیت کمیسیون، میزان پیشرفت اولویت‌های کمیسیون بر اساس برنامه‌های 3 ماهه تدوین و ارسال شده به دبیرخانه، میزان مشارکت هیات رئیسه کمیسیون و اعضای کمیسیون در جلسات رسمی تعریف شده در طول سال؛ شامل جلسات رسمی روسای کمیسیون‌ها، جلسات رسمی کمیسیون، جلسات هماهنگی برنامه‌های کمیسیون با هیات رئیسه اتاق و غیره و میزان حضور مؤثر نمایندگان کمیسیون‌ها در مجامع و شوراها در چارچوب نظام‌نامه مربوطه، می‌شود.

 در ادامه جلسه معیارهای پنج‌گانه ارزیابی عملکرد کمیسیون‌ها، هیأت رئیسه، دبیر و کارشناسان و روسای کمیته‌های کمیسیون به تجزیه‌وتحلیل عملکرد کمیسیون تبیین و مقرر شد با توجه به جدول اولویت‌های پیشنهادی 2 ساله دوم، فعالیت‌های آتی روندی منسجم و یکپارچه داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد همایش " توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری" با حضور سفیران و رایزنان بازرگانی سفارت‌خانه‌ها 25 تا 30 دی‌ماه 96، همایش اقتصاد هنر در 25 تا 30 بهمن‌ماه 96 و همایش گردشگری ورزشی با رویکرد ورزش‌های آبی و دریایی با همکاری منطقه آزاد اروند خوزستان در هفته اول اسفند 96 برگزار شود.

در همین رابطه