رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پرداخت تسهیلات 9.6 درصد افزایش یافت

سهم 40 درصدی بخش خدمات از تسهیلات بانکی

گزارش بانک مرکزی از عملکرد 8 ماهه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی نشان می‌دهد که سهم صنعت و معدن از تسهیلات کمتر از 30 درصد بوده است.

29 آذر 1396
کد خبر : 11486
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هشت ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی از مبلغ 357 هزار میلیارد تومان عبور کرد که افزایش ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. طبق اعلام بانک مرکزی 62.5 درصد از تسهیلات پرداختی به عنوان سرمایه در گردش بوده است.

در میان بخش‌های اقتصادی، بخش خدمات با دریافت 143 هزار میلیارد تومان تسهیلات، سهم 40 درصدی از کل تسهیلات داشته است. بخش صنعت و معدن با دریافت 106 هزار میلیارد تومان سهم 29.6 درصدی از کل تسهیلات بانکی داشته است. بخش کشاورزی در میان بخش های اقتصادی کمترین دریافتی را داشته به طوری که با دریافت 26 هزار میلیارد تومان سهم 7.2درصدی از کل تسهیلات داشته است.

تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۵۱ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 603 میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. در بخش خدمات تعداد ۳ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۱۶ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 43 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت شده است.

جزئیات تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی در جداول زیر آمده است:

جدول هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هشت ماهه سال ۱۳۹۶

جدول تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک بخش های اقتصادی طی هشت ماهه سال ۱۳۹۶

در همین رابطه