شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی زنجان اعلام کرد

پیشنهاد استقرار نماینده بانک مرکزی در استان‌ها پیگیری می‌شود

وزیر اقتصاد در واکنش به پیشنهاد رئیس اتاق زنجان مبنی بر استقرار نماینده بانک مرکزی در استان‌ها، گفت: این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی را مرتفع کند و حتماً از بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

22 آذر 1402
کد خبر : 11603
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به روند رو به بهبود و تکامل استان زنجان در بخش‌های تولیدی و صنعتی طی سال‌های گذشته، گفت: زنجان از استان‌های مهم کشور و یکی از قطب‌های تولیدی در برخی محصولات است.

سید احسان خاندوزی در هفتاد و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: تلاش بر پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد از جمله برنامه‌های وزارت اقتصاد و دارایی است و کاهش بخشنامه‌ها نیز یکی از اقدامات وزارت‌خانه بوده که در این راستا شاهد کاهش بخشنامه‌ها در بخش گمرک طی یک سال گذشته بوده‌ایم.

خاندوزی تعدد بخشنامه‌های صادره را یکی از مشکلات و موانع مضر سیستم اداری کشور عنوان کرد و گفت: امید داریم تا با همه سختی‌هایی که در مسیر تولید و تولیدکننده وجود دارد، پابه‌پای آنها حرکت و حمایت کنیم تا هر سال شاهد بهبود محیط کسب‌وکار نسبت به سال گذشته آن باشیم.

وی با استماع مشکلات و موانع، دیدگاه‌ها و راهکارهای فعالان اقتصادی استان زنجان، از پیگیری موضوعات و مسائل مطروحه در وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد.

استقرار نماینده بانک مرکزی در استان‌ها

‍رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این نشست، با اشاره به توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان در بخش‌های مختلف، گفت: سرب و روی، مهم‌ترین صنعت استان زنجان است و بخش مهمی از صادرات استان مربوط به بخش سرب و روی بوده که چرخه کاملی از تولید و صادرات در این بخش را شاهد هستیم.

صمد یوسفی اصل، حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع فعالان اقتصادی و جلسات شورای گفت‌وگوی کشوری و استان‌ها را مثمر ثمر دانست و گفت: استان زنجان دارای توانمندی‌های مطلوبی در بخش‌های تولیدی و صنعتی از جمله صنعت برق و الکترونیک، نساجی و ... است و واحدهای تولیدی و صادراتی بسیار بزرگی در بخش‌های مذکور در زنجان فعالیت دارند.

وی اشاره‌ای به مشکلات عدیده فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش‌هایی از جمله تعهدات ارزی، ورود موقت، مشکلات گمرکی، مشکلات مالیاتی و ... داشت و گفت: استقرار نماینده بانک مرکزی در استان‌ها، یکی از اقداماتی است که می‌تواند به رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه مسائلی بانکی و ارزی کمک کند.

به گفته یوسفی اصل، یکی از مشکلات فعالان اقتصادی نیز مربوط به استردادهای مالیات است که باوجود الزام یک‌ماهه در قانون، گاهاً تا یک سال نیز زمان‌بر می‌شود.

رئیس اتاق زنجان در بخش دیگری از سخنان خود، زنجان را دارای ظرفیت‌های بالایی در تولید و صنعت عنوان کرد و از فعالیت واحدهای صنعتی بسیاری در بخش‌های مختلف در این استان خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود با استقبال از پیشنهاد رئیس اتاق زنجان در راستای استقرار نماینده بانک مرکزی در استان‌ها، خاطرنشان کرد: این موضوع لازم است و می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی در راستای حل مشکلات باشد که آن را از بانک مرکزی پیگیری خواهیم کرد.

در این نشست همچنین فعالان اقتصادی استان در بخش‌های مختلف تولید نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهاد‌ها و مشکلات خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به موضوعاتی از قبیل ورود موقت، عوارض صادراتی، تعهدات ارزی، مشکلات مرتبط با بانک مرکزی، مشکلات مربوط با تأمین مواد اولیه، مشکلات تولید و ترخیص کالاها از گمرک، مشکلات مرتبط با سامانه‌های ثبت سفارش کالا، مشکلات استرداد مالیاتی، مشکلات مرتبط با صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و ... اشاره کرد.

موضوعات :
در همین رابطه