رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان خبر داد

تشکیل میز تخصصی گچ در استان سمنان

در حال حاضر 61 معدن دارای پروانه و 48 کارخانه گچ ساختمانی و گچ سنتی، 11 کارگاه گچ آلفا، دیواره‌های گچی، گچ نسوز و گچ میکرونیزه در استان سمنان فعال است.

11 دی 1396
کد خبر : 11623
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در نشست مشترک با مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از تشکیل میز تخصصی گچ در سمنان خبر داد.

علی‌اصغر جمعه‌ای ایجاد میزهای تخصصی کالا را مهم برشمرد و گفت: هدف از ایجاد میزهای تخصصی در استان‌ها، قابلیت تولید خاص در یک منطقه است، به این منظور توجه به تولید استراتژیک با دیدگاه شناسایی نقاط قوت و ضعف، هدف اصلی ایجاد میزهای کالایی خواهد بود.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: میزهای تخصصی با همکاری اتاق‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت در دست اقدام است و با توجه به توانمندی استان سمنان در تولید محصولات معدنی و علی‌الخصوص گچ میز تخصصی این محصول در استان سمنان تشکیل می‌شود.

جمعه‌ای همکاری تجار، تولیدکنندگان و دانشگاهیان در این میز تخصصی را مهم برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان تاکنون سه همایش کشوری گچ را با همکاری دانشگاه سمنان برگزار کرده و تجربیات بسیار زیادی کسب به دست آورده است. این آمادگی وجود دارد تا تجربیات علمی به میز تخصصی گچ اختصاص یابد.

در حال حاضر 61 معدن دارای پروانه و 48 کارخانه گچ ساختمانی و گچ سنتی، 11 کارگاه گچ آلفا، دیواره‌های گچی، گچ نسوز و گچ میکرونیزه در استان سمنان فعال است و میزان تولید گچ در استان سمنان 7 میلیون تن اعلام‌شده است.

موضوعات :
در همین رابطه